28 oktober - Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 28 oktober - Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

28 oktober - Sevilla

Door: Niels / Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

28 Oktober 2017 | Spanje, Sevilla

Sandra kon niet slapen en ik blijk nog steeds ziek te zijn, dus we hebben apart geslapen om elkaar niet te storen. Voelt best vreemd, maar die optie is er in dit hotel, dus kan wel voor een keertje. We ontbijten in een leuk tentje waar ze allerlei verse vruchten verwerken in je ontbijt/smoothie. We kunnen wel een vitamineboost gebruiken. We besluiten vanochtend een multi te lopen waardoor we een groot gedeelte van de stad zullen zien. We kwamen hierdoor op een hoop leuke plekjes en kleine steegjes. Dat blijft toch wel het mooist lopen in een vreemde stad, die kleine achterafstraatjes. Tegen het begin van de middag gaan we naar een enorm groot park in de stad en het Plaza de Espana, waar het grootste gedeelte van de muur met allerlei tegeltjes met mozaïeken zijn versierd. Er is zelfs een gigantisch gebouw waar ze een slotgracht voor hebben gemaakt met bruggen als in Venetië. Hier hebben we een flinke tijd rondgelopen, want het was werkelijk waar prachtig! In de brandende zon lijkt alles natuurlijk nog mooier en we beginnen al lekker weg te fikken. Na een drinkstopje op een terras, een eetstopje en een ijsstopje zijn we wel gaar en gaan we aan het eind van de middag terug naar het hotel. Ik ben helemaal gaar en ga nog wat proberen te slapen. Zelfs om zes uur is het nog tegen de 30 graden, echt bizar deze warmte. We profiteren er nog even van en pakken het laatste zonlicht nog even mee. Jammer dat het zo slecht weer is in Nederland, dat zal wel weer even wennen worden straks! Na deze siesta gaan we op zoek naar een eettentje. Vastbesloten om vandaag géén tapas te eten gaan we via TripAdvisor op zoek naar een hamburgertent. Gevonden, maar die blijkt pas om negen uur open te gaan. Het loopt tegen achten en we hebben echt wel trek, dus zoeken verder. Helaas is er nog bijna niets open, de locals zijn wel overal lekker aan het borrelen dus het is super gezellig op straat, maar gegeten wordt er niet! Om acht uur gaan gelukkig meer tentjes open en we vinden een gezellig restaurant met op het menu…. Tapas! Ach ja, we gaan er gewoon weer voor en het blijkt gelukkig weer hartstikke lekker. Onderweg scoren we nog een toetje bij een bakkerijtje om de hoek en dan duiken we de kamer weer in om nog wat series te kijken. Weer een dag voorbij!

• 28 Oktober 2017 - 22:25

Atie Groot:

Dus dat was een rommelig nachtje, hopen dat je weer gauw opknapt Niels.
    Lekker temperatuurtje bij jullie, bij ons is het 12 graden, dus geniet er nog maar even van!