22 oktober - Granada - Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 22 oktober - Granada - Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

22 oktober - Granada - Cordoba

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

22 Oktober 2017 | Spanje, Córdoba

We hoeven pas om elf uur uit te checken dus we doen lekker rustig aan! Beetje uitslapen, rustig ontbijten met churros (€1,80 per portie, die prijzen hier zijn zo bizar laag) en stappen dan de auto in op weg richting Cordoba. We kunnen over de snelweg in twee uurtjes in de stad zijn maar daar vinden we niet zoveel aan. We pakken dus een binnendoorweg waarlangs een enorm lange geocache-trail ligt. Hier en daar pakken we een plukje caches mee (we raken zelfs nog een keer beland in de olijfboomgaard waar we maar snel weer omkeren, dat kan nooit de bedoeling zijn!) en zo toeren we rustig door het dorre Spaanse landschap. Ondanks de dorheid is het hier toch weer heel mooi, met af en toe een dorpje met alleen maar witte huizen en verder alleen maar olijfboomgaarden zover je oog reikt. Echt heel leuk! Om half vier gaan we nog een keertje lunchen (Spaanse tijden hè) en een uurtje later zijn we in Cordoba. De eigenaresse van het appartement stalkte ons al een paar dagen omdat het haar niet lukte het bedrag af te schrijven van de creditcard en ook nu was het eerste waar ze naar vroeg toen we binnenkwamen, de betaling. Het is wel duidelijk dat we hier melkkoeien zijn en geen gasten. Maar goed, de betaling gedaan en lekker de stad in. Ook Cordoba is schitterend. Er zijn alleen maar kleine straatjes waar je heerlijk kunt ronddwalen en dat doen we dan ook. Dan weer een pleintje, dan weer alleen maar kleine straatjes… Het is top! We komen onderweg allerlei leuks tegen, waaronder een kleine foodmarket vol luidruchtige Spanjaarden, super! We drinken er lekker een biertje en genieten van het Spaanse geschreeuw om ons heen. Na nog een tijdje slenteren door de stad nemen we om half acht nog een drankje bij een barretje zonder zitplaatsen. We bestellen er een tapa bij en eten het lekker buiten op de stoep op, waarin we niet de enigen zijn. Zo leuk dat het leven zo anders is dan bij ons! We kijken heerlijk mensen en vermaken ons prima. Echt honger hebben we na een paar dagen veel eten niet meer, dus we houden het lekker bij die ene tapa en gaan op tijd weer terug naar de kamer om daar nog even rustig te zitten. Ook dat is vakantie!