21 oktober - Granada - Reisverslag uit Granada, Spanje van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 21 oktober - Granada - Reisverslag uit Granada, Spanje van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

21 oktober - Granada

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

21 Oktober 2017 | Spanje, Granada

Lekker uitgeslapen tot half negen, we zijn weer een beetje mens! Het hotel had al kaartjes voor ons geregeld voor het Alhambra, maar daar hoeven we pas om twaalf uur te zijn. We slenteren dus lekker door de stad, nemen rustig een ontbijtje in een gezellig café, en wandelen omhoog in plaats van de bus te nemen. Dan komen die paar uurtjes wel vol! We zien een enorme rij bij de ingang en zijn dan extra blij dat we al tickets hebben, we mogen zo doorlopen! De highlight van het Alhambra is het paleis en inderdaad, daar kijken we onze ogen uit. Onze nek merkt het ook, want ook de plafonds zijn overal rijkelijk versierd. Het is echt prachtig en foto’s maken is eigenlijk ondoenlijk, je krijgt het nooit zo mooi op de foto als het in werkelijkheid is! Toch nog een paar leuke plaatjes geschoten en vooral genoten van alle pracht en praal. Toch bijzonder, al die Moorse invloeden in Spanje. Na een paar uurtjes hebben we het gezien en lopen we weer heuvelaf de stad in. Slenteren wordt ons doel voor de rest van de dag en dat kan hier echt heel erg goed! We steken nog even op voor een lunch waar we echt enorme sandwiches krijgen voorgeschoteld voor €4,50. De prijzen hier zijn erg fijn! De porties zijn echt enorm, zeker het broodje van Niels is zo belachelijk groot (er zitten letterlijk 3 kipfilets op) dat hij het niet eens op krijgt. Gelukkig slenteren we nog een flink stuk verder zodat het een beetje kan zakken. We maken nog even een fotostop bij een ‘mirador’ (uitzichtpunt) met een prachtig uitzicht op het Alhambra en de besneeuwde toppen van de Sierra Nevada erachter, waarna we terug wandelen naar het hotel om nog even te relaxen. De avonden beginnen hier immers laat dus dan is het wel fijn om tussendoor nog wat te rusten. Aan dat Spaanse tempo kunnen we best wennen ;-)

• 21 Oktober 2017 - 19:35

Atie Groot:

Lekker uitgerust dus!
    Wat zal dat prachtig geweest zijn het Alhambra, daar kan je wel een paar uurtjes doorbrengen. Mooi dat de prijzen daar zo fijn zijn, dat is lekker meegenomen.
    Hopelijk is het weer daar beter als bij ons, hier waait het hard met veel regen.
    Geniet verder, groetjes, mam