29 mei - Kaprun - Bled - Reisverslag uit Bled, Slovenië van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 29 mei - Kaprun - Bled - Reisverslag uit Bled, Slovenië van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

29 mei - Kaprun - Bled

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

29 Mei 2017 | Slovenië, Bled

Blijkbaar gaan ze ons appartementencomplex vandaag aanpakken, want we worden nog voor achten gewekt door werklui. Dat is lekker wakker worden! Nou ja, op zich niet erg want we hebben weer een lekkere trip voor de boeg vandaag. We rijden eerst in een half uurtje naar de Grossglockner. Niet helemaal de snelste route als je naar Slovenië wilt, maar wel degelijk de mooiste! En de duurste, want naast dat we al een vignet voor de tolwegen hebben aangeschaft, mochten we hier nogmaals 35 euro aftikken. Niet goedkoop maar dit was het absoluut waard! Wat een schitterende weg. Via een flink aantal haarspeldbochten klimmen we omhoog tot ruim 2.500 meter. Onderweg worden we steeds beloond met gave uitzichten over de besneeuwde bergtoppen. Ook rijden we langs dikke plakkaten sneeuw. Blijft bijzonder om daar in je korte broek naast te staan en het nog steeds aangenaam warm te hebben! We nemen dan ook ruim de tijd voor deze mooie pas en lassen een hoop fotostops in. We eindigen bij een heel mooi plaatsje dat Heiligenblut heet. Het ligt in een dal en heeft een heel fotogenieke kerk. We besluiten hier even een hapje te eten want een traditioneel Oostenrijks maaltje hebben we nog niet gehad. De lunch bestaat dan ook uit een jagerspatzle voor mij en een Wiener schnitzel voor Niels. Kunnen we dat ook weer afstrepen! We vervolgens onze weg richting de grens maar door wat wegafsluitingen en slingerende wegen door kleine dorpjes schieten we niet zo heel hard op. Aan het einde van de middag gaan we dan toch de grens met Slovenië over, vanwaar het nog geen twintig kilometer rijden is naar onze eindbestemming voor vandaag: Bled. Na te zijn ingecheckt in een lekker ruim appartement lopen we richting het centrum om een hapje te eten. Toen we daarna nog even richting het beroemde meer liepen, kwamen we daar een oud-collega van Niels tegen (van Vlug). Hoe toevallig! Even bijgepraat en toen begon de avond al aardig te draaien, dus terug naar het appartement om nog wat te relaxen.

• 30 Mei 2017 - 09:44

Atie Groot:

Wat is het toch weer leuk om met jullie mee te reizen!
    En zo te zien genieten jullie alle drie!
    Wat toch een prachtige foto's , ik ben heel benieuwd wat jullie van Slovenie vinden, ik hoop voor jullie dat het net zo mooi is dan Oostenrijk.

• 30 Mei 2017 - 11:03

Jenny:

Prachtig om die omgeving vanaf de bank te zien,wat zullen jullie genieten,dikke kus