15 juni - Oberammergau - Reisverslag uit Oberammergau, Duitsland van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 15 juni - Oberammergau - Reisverslag uit Oberammergau, Duitsland van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

15 juni - Oberammergau

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

15 Juni 2017 | Duitsland, Oberammergau

Om stipt zes uur worden we wakker van… schoten? Huh, horen we dat goed? Nog half slaapdronken kijken we elkaar aan en vragen we ons af of we iets moeten doen want we horen toch echt drie schoten. Maar goed, we horen niemand gillen ofzo en draaien ons nog maar eens om. Als we – eenmaal wakker – wat boodschappen willen halen voor het ontbijt, blijkt de supermarkt dicht. Zou het misschien een feestdag zijn? Ja hoor, het blijkt ‘Sacramentsdag’ te zijn. Nooit van gehoord maar schijnbaar is het een katholieke feestdag. Daar gaat ons ontbijt! We stappen maar in de auto en in Garmisch-Partenkirchen vinden we een MacDonalds. Gelukkig kun je daar altijd op rekenen in tijden van nood, haha! Een flinke bel koffie en een Egg McMuffin die verrassend lekker was verder, rijden we door weer een stukje Oostenrijk in. Daar had Niels een serie caches op het oog die een mooie wandeling zouden moeten vormen. Geschatte afstand: zo’n 7 kilometer. Dat werd uiteindelijk het dubbele… Maar het was gelukkig wel een heel mooie wandeling door een prachtig bos. Diesel genoot dan ook volop en wij ook, al hadden we aan het einde wel echt het end in de bek. In het dorpje bleek gelukkig een supermarkt te zitten met een cafeetje ernaast, dus daar even uitgerust en wat boodschappen gedaan voor het avondeten. ’s Avonds in het appartement lekker hamburgers gebakken en de rest van de avond he-le-maal niks meer gedaan, nog even rustig genieten van de laatste vakantieavond! Het is waanzinnig snel gegaan, morgen nog ‘even’ 900 kilometer naar huis rijden en dan zit het er alweer op.

• 15 Juni 2017 - 22:51

Atie Groot:

Jammer,maar jullie hebben ontzettend veel gezien en gedaan!
    Goede reis morgen!