18 november - Captiva Island - Reisverslag uit Captiva Island, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 18 november - Captiva Island - Reisverslag uit Captiva Island, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

18 november - Captiva Island

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

18 November 2016 | Verenigde Staten, Captiva Island

Zowaar tot bijna negen uur in bed gelegen! Zo aan het einde van de vakantie beginnen we het eindelijk te leren! Voor vandaag het plan opgevat om mee te doen aan een kajaktour, maar die begint pas om half twaalf. Eerst even rustig ontbijten bij een gezellig restaurantje en daarna door naar de kajakverhuur. De eigenaar gaf aan dat we gewoon om half twaalf terug kunnen komen, we hoeven niet te reserveren. Prima! Gaan we nog even een uurtje relaxen op het mooie strand hier. Als we terugkomen blijkt dat er verder niemand is komen opdagen voor de tour van half twaalf, dus we krijgen een privétochtje! Onze gids Bob geeft meteen al aan dat we maar alvast het water in moeten gaan, want een paar meter op zit al de hele ochtend een manatee. Wij kijken, maar we zien alleen een grote steen. Of toch? Ja hoor, ineens komt de zeekoe omhoog om adem te halen, wauw! Echt gaaf en dan blijkt de tour nog maar net begonnen. We varen verder langs de mangrove en zien vooral veel vogels, zoals een Osprey (zeearend) met zijn prooi. Ook meren we nog even aan bij een plek waar veel schelpen te zien zijn. Bob haalt twee gigantisch grote slakken naar boven en een zee-egel. Grappig om die eens van dichtbij te bekijken! De hele tijd worden we vergezeld door Kyle, een aalscholver die het fantastisch vindt om mee te zwemmen naast de kajak! Super grappig en op een gegeven moment heeft hij een vrij grote vis te pakken. Moeilijk doen, maar uiteindelijk krijgt hij hem toch doorgeslikt, je ziet de vis nog zo zitten in zijn keel! En dan… spot Bob een haai! Even daarvoor heeft hij – erg geruststellend – verteld dat er hier o.a. hamerhaaien, zusterhaaien en meer van dat soort beesten zitten. Maar er is nog nooit iemand zomaar aangevallen. Tja, dat zeggen ze nou altijd. Helemaal rustig zitten we dan ook niet als we ineens een paar meter bij een zwartpunthaai vandaan varen maar indrukwekkend is het wel! Een paar keer zien we de vinnen boven water uitkomen. Het deuntje van Jaws neuriën doen we maar niet, je hoeft het niet uit te lokken tenslotte. Na deze ontmoeting duiken we de mangrove in. Het is hier super ondiep, het stinkt naar zwavel maar wat is dit gaaf! Echt een ‘Robinson’ ervaring. Veel dieren zitten hier niet, alleen ontzettend veel kleine krabbetjes. We duiken ook nog even een privéhaventje in, nog een hotspot voor manatees. En ja hoor, beet! Er zitten een moeder en haar baby (klinkt schattig maar bij geboorte wegen ze al 70 pond). Ze komen een paar keer naar boven om adem te halen, super indrukwekkend om te zien. We blijven wel op veilige afstand want je wilt ze niet storen en we zullen de eerste niet zijn wiens kajak wordt omgekieperd omdat er zo’n gigant naar boven komt. Van alle indrukken bekomen peddelen we rustig richting de haven om dan nog even getrakteerd te worden op een jagende dolfijn! Echt waanzinnig om te zien, wat is hij gigantisch snel! We hebben inmiddels meerdere keren gekajakt maar deze ervaring gaan we niet snel overtreffen, wat was dit ontzettend gaaf! De rest van de middag installeren we ons aan het zwembad en om vijf uur gaan we naar The Mucky Duck. Het bekendste restaurant op Captiva omdat ze hier elke dag de zonsondergang ‘vieren’ met live muziek. Erg gezellig en we boffen: de zonsondergang is de mooiste die we ooit zagen. Kortom, een prachtige dag om deze topvakantie af te sluiten. Morgenmiddag vliegen we alweer richting huis!