15 november - St. Pete Beach - Captiva Island - Reisverslag uit Captiva Island, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 15 november - St. Pete Beach - Captiva Island - Reisverslag uit Captiva Island, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

15 november - St. Pete Beach - Captiva Island

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

15 November 2016 | Verenigde Staten, Captiva Island

Je kunt wel merken dat het hier een stuk rustiger is dan in New York. En donker, we slapen heerlijk uit! Hebben we blijkbaar echt nodig na zo’n drukke week in de stad. Op de heenweg naar het resort had ik al een IHOP gespot (International House of Pancakes – favoriet sinds onze vorige Amerika-vakantie!) dus daar gaan we vanochtend lekker ontbijten. Zo’n stapel Amerikaanse pancakes is echt teveel voor onze Hollandse magen dus we krijgen het niet helemaal op, maar lekker was het. Na nog een kopje koffie in het resort gaan we rustig op weg want we moeten vandaag zo’n 240 kilometer wegrijden. Uiteraard breken we de rit wel op met wat caches – had je anders verwacht? En zo vliegt de dag eigenlijk ongemerkt voorbij. We komen langs een plek waar je manatees (zeekoeien) kunt spotten maar helaas zien we ze niet. En ook maken we een stop in Fort Myers, een heel gezellige plaats. Een grote stad, maar daar merk je eigenlijk niet zoveel van. Erg leuk om even door de kleurrijke straatjes te slenteren. Uiteindelijk komen we bij een tolbooth aan waar we na het betalen van 6 dollar de brug op mogen richting Sanibel Island. Een schitterend uitzicht is onze beloning! Op Sanibel komen we deze week vast nog wel terug maar nu rijden we alleen zeer kalmpjes over de hoofdweg richting Captiva Island. Op het hele eiland mag je maar 25 mijl per uur dus die laatste 25 kilometer duren vrij eindeloos! Op het resort worden we efficient ingecheckt en wordt ons doodleuk medegedeeld dat onze kamer 2,5 mijl verderop ligt. Ehhh, sorry? Nee dat hadden we toch echt goed verstaan, het resort is 4 kilometer lang (!!!) en beslaat de helft van heel Captiva Island! Gelukkig mogen we gewoon met onze auto naar de kamer rijden maar voor het gemak van de gasten rijdt er ook een trolley rond. We boffen want we krijgen een gratis upgrade naar een luxere kamer en nadat we de deur openen verdwalen we bijna. Want jemig wat is dit groot! Een gigantische badkamer, een enorm bed, een bank… En dat met een fantastisch uitzicht op de Golf van Mexico. Hier gaan we ons zeker prima vermaken de komende dagen. Het is helaas flink bewolkt dus we relaxen nog wat op de kamer voordat we de auto pakken om een hapje te gaan eten. Ineens word er op de kamer geklopt, huh? Blijkt het een ‘delivery’ voor ons te zijn: een welkomstpakketje van Jan Doets en het resort! Wijn, kaas, een berg fruit, chocola, koekjes… Wat een leuke verrassing! Na het eten kijken we nog wat tv en zo is er alweer een dag voorbij.

• 16 November 2016 - 09:07

Atie Groot:

Hoi kids

Lekker om zo rustig te rijden, maar het schiet inderdaad niet op!
    Komen jullie lekker tot rust, mag ook wel na zo'n drukke week in NYC en na zoveel gezien te hebben.

Wat een verwennerij, leuk zo' n verrassing.
    Vee plezier verder, groetjes mam