16 november - Captiva Island - Reisverslag uit Captiva Island, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 16 november - Captiva Island - Reisverslag uit Captiva Island, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

16 november - Captiva Island

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

16 November 2016 | Verenigde Staten, Captiva Island

We worden vanmorgen lekker vroeg wakker want we hebben de gordijnen niet allemaal goed dichtgedaan. Als je dan naar buiten kijkt zie je de zon net over de zee opkomen, prachtig! Na een langzame start, want dit resort is zo vreselijk luxe met echt geweldige bedden, haalt Sandra een ontbijtje. Deze eten we lekker op het balkon op. Hier zien we op enkele tientallen meters een pelikaan keer op keer het water in duiken voor een visje. Ook zwemt er nog even nonchalant een zeekoe vlak onder ons balkon door… Na wat wikken en wegen besluiten we de Darling national wildlife drive te maken. Dit is een tochtje van een paar kilometer door een mangrove waar een weg door is aangelegd. Hier schijn je de meest mooie wilde dieren te kunnen spotten. We rijden stapvoets door het park om niets te missen (je mag ook maar 15 mijl/uur). We zien heel veel verschillende soorten watervogels en bij de uitkijkpunten een flinke veelzijdigheid aan vissen, waaronder springvissen. Het is prachtig weer met een graad of 26 en de tijd vliegt dan ook voorbij. Vlak voor het einde zien we enkele mensen stilstaan, het blijkt voor een alligator van 2,5 meter. Op enkele meters van de weg ligt hij heerlijk te zonnen. Echt dichtbij durven we dan ook niet te komen, maar wat gaaf om dat van zo dichtbij te zien! We maken de lange rit (traag!) terug naar het resort en besluiten een duik te nemen in het zwembad. Het is niet echt groot maar heerlijk om even te dobberen zo in november. Na een paar uur begint het frisser te worden en besluiten we naar de andere kant van het eiland te lopen om de zonsondergang te zien. We zijn wat aan de vroege kant dus lopen lekker langs het strand en spotten flink wat grote schelpen en zelfs enkele dolfijnen in de baai. We wachten de zonsondergang even af en maken wat mooie foto’s. Het is ondertussen toch wel koud geworden dus tijd voor een warme douche. Na een uitvoerig onderzoek van tripadvisor kwamen we tot de conclusie dat alles hier toch wel erg duur is en dat het eigenlijk niet uitmaakt waar we gaan eten. We kiezen voor een visrestaurant omdat we toch water rondom hebben, dus dan moet dat wel goed zitten. Het eten was ook prima, alleen zoals we al meerdere keren hebben meegemaakt gaat alles in zo een idioot hoog tempo dat je met een half uurtje alweer buiten staat. Je krijgt nauwelijks de kans om je biertje te drinken zo snel heb je je gerecht en nog voordat je je bord leeg hebt ligt de rekening al klaar. Ach, we wennen er wel aan. Op de kamer terug hebben we nog even lekker een film gekeken op de idioot grote televisie die er hangt, mooi via de laptop en op de bank zitten. Rond tienen zijn we weer bekaf en gaan lekker op tuk want morgen zal ook wel weer vroeg dag worden.

• 17 November 2016 - 21:15

Atie Groot :

Hoi kids

Wat zijn jullie op een mooie plek beland! Prachtig om al die dieren zo in het wild te zien.
    Geniet er verder van, groetjes mam

• 18 November 2016 - 08:59

Jenny:

Jullie genieten volop,dat is duidelijk!!

Dikke kus.