10 november - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 10 november - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

10 november - New York

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

10 November 2016 | Verenigde Staten, New York

Het uitslapen wil nog steeds niet echt lukken dus om half acht zijn we eigenlijk alweer klaar voor een nieuwe dag! We lopen rustig een stukje richting onze bestemming van vandaag: Central Park. Onderweg happen we een lekker ontbijtje weg waarmee we er weer even tegenaan kunnen. Het plan was om een fiets te huren en door het park te fietsen, maar eenmaal daar aangekomen blijkt dat je bijna nergens in het park mag fietsen (behalve op de grote doorgaande wegen). Dus dat wordt toch weer de benenwagen. En nou, die benenwagen wordt goed gebruikt (melding van de stappenteller: beste dag ooit met meer dan 32.000 stappen!). We beginnen aan de zuidkant van het park en kronkelen vanaf daar langzaam richting het noorden. Onderweg komen we o.a. de vijver uit Home Alone tegen en natuurlijk ook de Central Park Zoo, waarbij we de ingang herkennen uit de Madagaskar-films! Leuk om even gezien te hebben. Verder genieten we vooral van de relatieve rust en het uitzicht op de wolkenkrabbers en de mooie herfstkleuren natuurlijk. Na vier uurtjes slenteren en af en toe uitrusten vinden we het mooi geweest. We pakken de metro een stukje richting het zuiden en wandelen daar nog langs wat mooie straten en steken op voor een bakkie én een koekje (nou ja: zeg maar gewoon koek, we hoefden niet meer te lunchen en zaten hartstikke vol tot het avondeten) van een van de beste bakkers van de stad. De rij buiten loog er niet om maar het was het waard! Daarna zijn we echt bekaf en relaxen we nog twee uurtjes op de hotelkamer. ’s Avonds happen we nog een vorkje weg bij een Italiaans restaurant en we vatten het plan op om nog even naar de Nike-store te gaan. Die is toch tot acht uur open. Op het adres aangekomen bleek dat ik dit niet helemaal goed had gelezen. Het was niet 6st/57st Street maar 6 57st Street en ja dat is een verschil. Een verschil van meer dan een kilometer, haha! Goed, die fout maak je één keer. Vanavond geen bezoekje meer aan de Nike Store dus, misschien in een van de komende dagen nog. Al met al een heerlijke dag gehad, maar wel enorm vermoeiend!

• 11 November 2016 - 09:34

Atie Groot:

Jullie lopen wat af, dus ons record van 28.000 is verbroken.
    Dan heb je zo'n lekkere koek wel verdiend.
    Jammer van het fietsen, maar jullie hebben evengoed weer heel veel gezien!
    Hopelijk komt dat uitslapen ook nog een keer, groetjes mam.