Dag 15 - 21 mei - Aberfoyle - Newton Stewart - Reisverslag uit Newton Stewart, Verenigd Koninkrijk van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 15 - 21 mei - Aberfoyle - Newton Stewart - Reisverslag uit Newton Stewart, Verenigd Koninkrijk van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 15 - 21 mei - Aberfoyle - Newton Stewart

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

21 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Newton Stewart

Weer lekker uitgeslapen vanochtend en vlot uitgechecked. We bezoeken wederom de supermarkt voor een lekker ontbijtje van croissants en melk, heerlijk! Er staat voor vandaag een route van 180 km op het programma, en aangezien je hier niet zo vlot rijdt gaan we daar wel een paar uurtjes over doen. We rijden eerst een uurtje en zijn dan in Glasgow, niet zo’n zin om de drukke stad in te duiken maar we vinden een groot park waar Diesel even lekker kan rennen dus dat is een fijne stop. Ook liggen er een paar caches waarvoor geklommen moet worden (in een boom, en via wat boomstammetjes naar een klein eilandje in een meertje), dus Niels is ook helemaal in zijn element. Hier dan ook heerlijk rondgewandeld voor we weer in de auto stappen. Vervolgens rijden we naar de kust, naar het plaatsje Ayr. Dit blijkt een behoorlijke stad te zijn en we besluiten dan ook om hier even te stoppen. Een rondje gelopen, koffie & een tosti gehaald en toen maar weer in de auto gestapt. Langs de kust rijden we via een mooie route verder. Ook stoppen we nog bij een grappige cache waar je een optische illusie kunt waarnemen. Zo gek! Je parkeert je auto op een klein heuveltje en het lijkt dan alsof je heuvelaf staat, maar zodra je de rem loslaat, ga je achteruit – heuvelop dus! Echt supervreemd. Komt blijkbaar doordat het landschap zodanig gevormd is dat het lijkt alsof je heuvelop gaat, maar eigenlijk ga je dus heuvelaf. Zelfs als je er gewoon rondliep voelde je dit al, heel grappig om mee te maken. Zo cruisen we rustig aan richting het zuiden. Het laatste stukje van de route pakken we alvast een stukje van het Galloway Forest Park mee, hier gaan we morgen lekker de tijd voor nemen maar het landschap is in ieder geval veelbelovend. Het hotel waar we slapen organiseert elke donderdag een quiz, dus natuurlijk doen we daaraan mee! Dat bleek nogal wat. Het halve dorp loopt elke week uit voor deze quiz (er was veertig man) en de vragen zijn ingedeeld in zes categorieën. Waaronder: kinderboeken (Engelse natuurlijk…) en de Olympische Spelen van 2012. Tja, niet echt onze sterkste kant zullen we maar zeggen. Na uitgelegd te hebben dat we niet uit de UK komen had de barman toch wel wat waardering voor ons (omdat in zijn woorden ‘Een Schot die meedoet aan een quiz in het Nederlands helemaal een drama zou zijn) en hij matste ons dan ook hier en daar met een puntje extra. Zo belandden we uiteindelijk met een halve punt verschil op de een na laatste plaats. Een hilarische avond!

• 22 Mei 2015 - 22:02

Atie Groot:

Lekker snel ontbijtje zo, krijg je dat niet meer in een hotel?
    Wat grappig zo'n illusie, dat je zo voor de gek gehouden kunt worden, leuk om mee te maken.
    Wat aardig van de barman dat hij jullie matste met de quiz.
    Geniet nog van de laatste paar dagen!