Dag 16 - 22 mei - Newton Stewart - Reisverslag uit Newton Stewart, Verenigd Koninkrijk van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 16 - 22 mei - Newton Stewart - Reisverslag uit Newton Stewart, Verenigd Koninkrijk van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 16 - 22 mei - Newton Stewart

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

22 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Newton Stewart

Ondanks dat het laat was geworden gisteravond, hebben we niet echt uit kunnen slapen. Nou ja, dan hebben we lekker wat aan onze dag! We ontbijten weer eens met een Full Scottish Breakfast, erg lekker, en rijden dan naar het Galloway Forest Park. Daar aangekomen blijkt het bezoekerscentrum nog gesloten te zijn, dus we rijden direct door naar Loch Trool. Hier hadden we thuis al wat over gelezen en het leek wel de moeite waard. Nou, dat was het zeker. We hebben een schitterende rondwandeling gemaakt om het meer heen. Het was een route van meer dan tien kilometer en dat hebben we gevoeld (veel klimmen en dalen ook) maar het was echt prachtig. Het miezerde af en toe wel wat maar dat mocht de pret niet drukken. Het blijft ook bijzonder dat je hier bijna niemand tegenkomt. Zelfs op zo’n lange route zijn we maar drie andere wandelaars tegengekomen, heerlijk! Met deze route waren we dan ook wel een paar uurtjes zoet. Vervolgens waren we wel erg moe maar om nou al vanaf 14.00 uur rond te hangen op de hotelkamer is natuurlijk ook niets, dus nog eventjes doorgereden naar een ander gedeelte van het park. Hier hebben we een korte stop gemaakt bij een uitkijkpunt waar je herten kunt zien (maar die zagen we niet) en hebben we weer een Forest Drive afgereden. Hier ook helaas weer heel veel gekapte bomen dus dat viel nogal tegen. Omdat we geen zin hebben om uit eten te gaan (ja zelfs dat gaat een keer vervelen) plunderen we de supermarkt voor sla, tomaat, avocado, ham & feta en zo improviseren we op de kamer een heerlijke salade.

• 22 Mei 2015 - 22:09

Atie Groot:

Hoi kids

Wat een prachtige omgeving!
    En ja, dat wandelen is soms best pittig, maar zo te zien de moeite waard.

Knuffel voor jullie, mam

• 23 Mei 2015 - 09:36

Jenny:

Hee schatten, wat gaat t leuk zo he, veel afgevallen?Of alles er daarna weer aangegeten met die stevige ontbijtjes.wel een superactieve vakantie zo.
    Geniet nog maar lekker vande laatste dagen, dikke kus van ons ook voor diesel.