Dag 4 - Needles - Scottsdale (Phoenix) - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 4 - Needles - Scottsdale (Phoenix) - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Needles - Scottsdale (Phoenix)

Door: Niels & Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

11 September 2013 | Verenigde Staten, Scottsdale

Vandaag was het vooral bijkomen van de enorme impact van de trail van gisteren. Overal spierpijn van het in en uit de auto springen, bukken en op je hurken loggen. Omdat we al vroeg sliepen werden we ook weer vroeg wakker, wat we de hele vakantie tot nu toe al hebben. Maar omdat je zo vroeg wakker bent, gaan de luiken ’s avonds natuurlijk ook weer eerder dicht. Vanmorgen zaten we weer in een Best Western, dus prima, alleen had deze geen eigen ontbijtzaal. Daarvoor konden we bij het café waar we gisteravond ook al hadden gegeten terecht. Hier was de bediening nog steeds overdreven vriendelijk en netjes. Na een prima warme hap en beker jus moesten we weer door een oven terug naar de kamer lopen. Ongelofelijk dat het hier om 9 uur al richting de 30 graden loopt. Zelfs ’s nachts koelt het niet af! Er stond een flinke autorit voor de boeg richting de grootste stad van Arizona (onze tweede Amerikaanse staat): Phoenix, of beter gezegd Scottsdale, een voorstad daarvan. We hebben door een prachtig woestijnlandschap gereden waar de weg heerlijk mooi glooide en we steeds over allerlei hobbels reden. Overal waar je keek bleek meer van hetzelfde te zijn. Het is een immens uitgestrekt landschap met cactussen, stenen en kleine boompjes. De enige onderbreking zijn de bergen in de verte van de valleien en de lange kaarsrechte snelwegen door het landschap. Met een sporadische cache onderweg duurde het toch nog wel een flink tijdje voordat we de snelweg bereikten. Het vele vrachtverkeer tussendoor hield ons natuurlijk flink op, ook al rijden ze hier als gekken! Voor die gasten is gang echt alles, want cruise control gebruiken ze niet, het is constant vol gas. Na nog anderhalf uur snelweg kwamen we rond vieren in Scottsdale aan waar we naar een grote mall wilden. Dit fashion centre was van te voren al uitgekozen en we hadden mazzel dat we nog een parkeerplekje voor de deur hadden. De autothermometer gaf op zijn piek 39 graden aan, dus het was fijn om de grote gekoelde gebouwen op te zoeken. Helaas bleken bijna alle winkels alleen maar kleding te verkopen, dus dat viel uiteindelijk een beetje tegen. Ook waren de modellen van de kleding niet zoals we zouden willen en bij ons thuis gewend zijn, zodat we met slechts een shawl naar het hotel gingen. Daar aangekomen zitten we ook weer prima, dit is nog veel meer een echt hotel zoals we dat inmiddels gewend zijn. De voorgaande hadden meer weg van een motel. Na een snelle check in, wilden we nog even boodschappen doen en wat eten. Het eten bleek vlakbij te kunnen in een sportbar, wat door wilde als Ierse bar, maar verder dan een sticker van een klaver aan de deur kwamen ze niet. Met happy hour kregen we een grote pul bier voor hetzelfde geld als een kleintje. Een lekkere pizza, waar Sandra al een paar dagen naar uitkeek ging er dan ook prima bij in. Aansluitend boodschappen gaan halen, al was dit weer een soort van organische winkel met alleen maar biologische producten. De prijskaartjes logen er niet om, dus we verlieten het pand met alleen een grote fles water en wat broodjes voor morgen. Van het zwemmen bij het hotel kwam niets meer terecht, dus we zijn naar de kamer gegaan om de flinke laag zweet van ons af te wassen. Na nog wat vermaak op de kamer was het weer vroeg bedtijd.

• 12 September 2013 - 09:51

Atie Groot:

Hoi kids

Lekker zo vroeg je bed uit, is het nog niet zo warm(alhoewel 30 graden is pittig)heb je nog een lange dag voor je.Wat is zo'n airco dan toch lekker in de auto.Die van mij is net weer gemaakt.
    Veel plezier verder en succes met cashen.

Groeten mam

• 12 September 2013 - 14:29

Jenny Nota:

Hee schatten,

Wat jammer dat het allemaal verkeerde prijskaartjes zijn haha,
    dat wordt dus steeds een zoektocht naar voordelig eten en wat ook nog gezond en voedzaam is.
    Ik merk dat jullie ontzettend genieten.
    Super,ik ben blij voor jullie.

love you,Jenny

• 12 September 2013 - 23:35

Jacob:

Prachtig dat Amerika kids !! Ik denk dat jullie tekort tijd hebben om alles goed te bekijken. Hier in Nederland gaat ondertussen alles gewoon door. Rick en Mirjam hebben intussen een dochtertje. Heel veel plezier verder.
    Jacob