Dag 5 - Scottsdale - Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 5 - Scottsdale - Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 5 - Scottsdale - Sedona

Door: Niels & Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

13 September 2013 | Verenigde Staten, Sedona

Vanmorgen op tijd uit bed, want we hebben een lange rijdag voor de boeg. We zaten dan ook netjes om half acht aan het ontbijt, en drie kwartier later waren we onderweg richting de Apache Trail die voor vandaag op ons lijstje staat. We hadden wel een probleempje, we weten namelijk niet precies waar dit is. We hebben wel een routebeschrijving meegekregen, maar die is heel onduidelijk. In de TomTom konden we uiteindelijk wel een nationaal park vinden dat bij de Trail moet liggen, dus die maar ingevoerd. Halverwege de route zagen we echter een bordje met Apache Trail dat de andere kant op wees, dus toen de bordjes maar gaan volgen. Dat bleek GEEN goed idee… Wat blijkt, de naam Apache Trail wordt hier te pas en te onpas gebruikt. Alle winkels/restaurants heten hier zo, maar er is ook een gelijknamige, gigantisch lange straat met kruisingen naar alle windrichtingen, en daar reden we nu dus op… Uiteindelijk maar weer achter TomTom aan gereden en ja hoor, die leverde ons keurig netjes aan de start van de route af! Zo zie je maar, niet zelf gaan denken, gewoon stom die pijl volgen en dan kom je er wel! De Apache Trail is een route die vroeger door de indianen werd gebruikt, en die nu wordt gebruikt als gewone, doorgaande weg. Klein probleempje is wel dat 22 mijl van de in totaal 42 mijl lange route niet is geasfalteerd. Dat beloofde dus een avontuurlijke rit te worden! Nou, we werden niet teleurgesteld, achter elke bocht kwam weer een nieuw landschap tevoorschijn. We hebben weer volop genoten van de mooie bergen die steeds andere kleuren krijgen, de meren, de cactussen en de vergezichten. We blijven ons erover verbazen hoe ontzettend groot dit land is, je kunt vaak tientallen kilometers ver kijken (zo voelt het tenminste). Het niet geasfalteerde deel viel uiteindelijk best mee. Je moest wel continu uitkijken voor grote scheuren en stenen op de weg, maar we zijn heelhuids overgekomen. Onderweg kwamen we nog een politiewagen met sirenes aan tegen, en toen we langsreden werden we meteen tegengehouden. We schrokken ons dood, wat hebben we nu weer misdaan? Blijkt dus dat je meteen moet stoppen als je die lichten ziet, weten wij veel… Er kwam namelijk een gigantische truck aan dus die werd begeleid door drie politiewagens om er zeker van de zijn dat hij overal makkelijk langs kon rijden op deze krappe weg. Hoezo overdreven? Nou ja, weer wat geleerd in ieder geval! Na de Trail moesten we nog een paar honderd kilometer rijden, maar dat is hier echt helemaal niet erg. Zo’n automaat rijdt toch wel heel relaxed, en je kunt hier kilometers op de cruise control rijden, heerlijk! Van de gortdroge woestijn kwamen we ineens terecht in een bebost gebied. De temperatuur daalde meteen bijna tien graden naar een aangename 26° dus dat was ook wel even fijn voor de afwisseling. Uiteraard onderweg nog een paar keer gestopt om een cache te doen, en aan het einde van de middag kwamen we terecht in Sedona, waar we de komende nacht zullen verblijven. De omgeving is hier waanzinnig mooi, en we werden hartelijk welkom geheten in het Super 8 Motel. Ilse had heel lief een kaartje voor ons achtergelaten (ze is hier zelf net geweest) en ze heeft geregeld dat we een upgrade krijgen naar een mooiere kamer. Na het avondeten hebben we dus even heerlijk gebubbeld in onze eigen jacuzzi! Helemaal top, een mooie afsluiting van weer een prachtige dag.

• 13 September 2013 - 09:46

Jenny Nota:

Hee schatten,wat me meteen opvalt op de foto s,is dat jullie er echt ontspannen uitzien,wat lekker voor jullie.
    Wat een prachtige omgeving,ik snap dat jullie je ogen uitkijken.
    Wat lief om een andere kamer met jacuzzi gekregen te hebben.

Kus van Taco en Jenny,en een hele dikke van Diesel.

• 13 September 2013 - 19:44

Atie Groot:

Hoi Niels en Sandra

Wat is het toch mooi en groot dat Amerika, het landschap is wel heel afwisselend daar.
    Lusten die beesten nog steeds chips, ik kan niet meer op de naam komen, vaak zijn ze wel mak en houden ze wel van een hapje.
    Wat leuk van Ilse om dat voor jullie te regelen, toch een voordeeltje, zo'n eigen jacuzzi op jullie huwelijksreis. Gek het is een week geleden, maar het lijkt net of het gisteren was.
    Ik ben er inmiddels achter gekomen dat de baby Tirza heet.
    Geniet verder van al het moois dat nog komen gaat.

Groetjes mam

• 14 September 2013 - 11:47

Ria Ransijn:

Wat leuk dat jullie die Apache-trail gereden hebben, wij mochten er niet met onze camper op. Dus dat gebied hebben we uiteindelijk helemaal laten liggen. Het zuidelijkste punt was voor ons Joshua Tree park, ook heel bijzonder.Als je door de politie wordt aangehouden: stoppen, niet uit je auto stappen, beleefd blijven en de aanwijzingen gewoon opvolgen. We hebben er geen ervaring mee, maar wel verhalen gehoord.
    Groeten Ria Ransijn