Dag 2 - Los Angeles - Barstow - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 2 - Los Angeles - Barstow - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Los Angeles - Barstow

Door: Niels & Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

09 September 2013 | Verenigde Staten, Barstow

Gisteravond ondanks verwoede pogingen zo lang mogelijk wakker te blijven, toch al om half negen in slaap gevallen, het was dan ook een onwijs lange dag! We waren dus om half vier al wakker, maar kregen het toch voor elkaar om weer in slaap te vallen en nog een paar uurtjes mee te pakken. Om zeven uur was de slaap toch echt op en zijn we maar opgestaan. Omdat we in een motel slapen is er geen ontbijt, dus even op zoek naar een tentje waar we wat kunnen halen. Dat werd uiteindelijk een Amerikaanse klassieker: de Starbucks. Na een hete, slappe bak koffie en een scone/croissant kunnen we er wel weer even tegenaan, en we besluiten om Hollywood verder te verkennen. Op maar twintig minuten lopen vanaf het motel begint de Walk of Fame en die moet je natuurlijk gezien hebben! Na eerst een hele rits voor ons onbekende sterren te hebben bekeken, werden de namen bij het centrum toch wel steeds bekender. Sommige namen komen we zelfs twee keer tegen, waarom dat nou is? Onderweg al een paar keer het beroemde Hollywood-sign gespot maar nog niet goed genoeg om deze goed op de foto te krijgen. Uiteindelijk kwamen we bij een gigantisch winkelcentrum met meerdere verdiepingen, vanwaar we eindelijk een prima uitzicht op het sign kregen. Helaas is het nogal mistig en staat het zo ver weg, dat het alsnog lastig te fotograferen is. Na nog een stukje lopen kwamen we aan bij het Chinese Theater, een nogal vreemd theater met als voornaamste attractie de afdrukken van de handen en voeten van grote sterren. Erg leuk! We hebben hier flink wat bekende namen gespot, zoals Sean Connery en Nicolas Cage. Natuurlijk rammelde het hier van de toeristen en de nodige vreemd uitgedoste mensen. Zo hebben we Jack Sparrow, Batman en een Chinese vrouw in astronautenpak gespot… Toen hadden we wel genoeg gezien van Hollywood en zijn we via de andere kant van de straat teruggelopen naar het hotel, zo konden we nog een flink aantal sterren bekijken van de Walk of Fame. Daar aangekomen de auto gepakt en richting de kust gereden, het was immers nog best vroeg en we wilden graag even naar Santa Monica om de beroemde pier te bekijken en even lekker te relaxen aan het strand. Dat bleek zeker de moeite waard! De pier is natuurlijk bekend doordat hij in verschillende films en series te zien is geweest, dus heel vreemd om zoiets dan in het echt te zien (net zoals bij het Hollywood-sign trouwens), die ervaring zullen we de komende weken nog wel vaker hebben! Na een rondje over de pier hadden we nog een uurtje over op de parkeermeter, dus even een boekje gehaald uit de auto en lekker langs het strand gaan zitten. Helaas was het bewolkt en stond er flink wat wind, dus erg warm was het niet. Na een half uurtje kregen we het toch wel koud en zijn we maar weer de auto in gestapt. We moeten nog twee uur sturen naar onze eindbestemming van vandaag: Barstow. Dat werden uiteindelijk tweeëneenhalf uur, want we hebben onderweg flink wat file gehad. Op zulke momenten is het wel fijn om een automaat te rijden! We hebben ons wederom verbaasd over de grootte van Los Angeles. Het heeft ruim anderhalf uur geduurd voordat we de stad verlieten, dat is toch niet normaal! We schatten dat deze stad ongeveer net zo groot is als de provincie Utrecht… Het hotel blijkt een prima Best Western te zijn, helemaal goed! Na aankomst nog even wat boodschappen gehaald bij de supermarkt. We hadden als tip meegekregen om bij elke supermarktketen een klantenkaart aan te vragen, dan krijg je namelijk extra korting. Deze tip dus maar ter harte genomen en dat blijkt inderdaad waar te zijn, op bijna elk product kregen we een korting. Toch bijna vier dollar bespaard op een totaal van 18 dollar, niet verkeerd! Bij een lokaal grillrestaurant nog een smakelijke hap gehaald en toen was de dag alweer voorbij!

• 10 September 2013 - 08:35

Atie Groot:

Hoi kids

Ik hoop dat jullie nu lekker uitgerust zijn.Wat hebben jullie al veel gedaan de eerste 2 dagen.
    Veel plezier verder,mam

• 10 September 2013 - 10:25

Ria Ransijn:

Hallo Sandra en Niels, we hebben ons aangemeld voor de mailinglist, want we zijn afgelopen juni ook in deze omgeving geweest. Is er in Barstow geen vliegtuigkerkhof? Veel plezier nog.

• 10 September 2013 - 15:15

Jenny:

Wat een bezige bijtjes zijn jullie,leuk om zoveel te zien,en ja op een gegeven moment ben je uitgeslapen.
    Geniet maar lekker verder.
    ps met Diesel gaat t super,de katers zijn iets minder amused!!!Maar gaan wel goed hoor.
    dikke kus van mamjenmam.

• 10 September 2013 - 20:23

Nellie Ouweltjes:

Hi sweethearts, how was your day today...

Héé luitjes,
    Wat was het een leuke bruiloft!!! Mooi dat jullie zo genoten hebben. Wat leuk zo'n dagboek, dat we zo mee mogen lezen...we worden spontaan jaloers.....! we blijven mee lezen, en héél veel plezier.
    groet Lisa Koen Julia Jan Nel