Dag 1 - Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 1 - Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 1 - Los Angeles

Door: Niels & Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

08 September 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

Ja hoor, het is zover! Na een fantastische trouwdag afgelopen vrijdag, en heerlijk nagenieten op zaterdag is het vandaag tijd om op huwelijksreis te gaan. De wekker gaat al vroeg, om kwart voor zes worden we gewekt. Na een snel ontbijt (met wit brood uiteraard want onze wittebroodsweken zijn begonnen!) staan Jacob & Atie al snel voor de deur. Nadat zij nog wat huishoudelijke klusjes hebben geklaard gaan we in de stromende regen op weg naar Schiphol. Dat zal niet helemaal mee, want de weg bleek afgesloten, maar we waren alsnog ruim op tijd aanwezig. We voelen ons nog steeds niet helemaal fit na alle hectiek van de afgelopen dagen, dus we brengen de tijd een beetje suffend en lezend door. De vlucht duurt 11 uur, echt vreselijk lang, maar het was al met al echt een prima vlucht. Op zo’n lange reis heb je toch altijd wat meer beenruimte en we kregen ontzettend vaak iets te drinken en de maaltijden waren super. Daarnaast hadden we een persoonlijk entertainmentsysteem, dus je kon lekker zelf uitkiezen welke films / series je wilde kijken, welke spelletjes je wilde spelen en welke muziek je wilde luisteren, echt top! Kortom: dat viel alles mee! Ook de douane viel ons ontzettend mee, we hadden namelijk horrorverhalen gehoord over dat het wel twee uur kon duren voordat je daar een keer doorheen was, maar het was met drie kwartier geklaard. We zijn wel op de foto gegaan en onze vingerafdrukken zijn genomen, maar dat moet dan maar. Bij de volgende check werden nog wat sneaky vragen gesteld om te kijken of je echt wel bent wie je zegt dat je bent (zijn jullie getrouwd? Wonen jullie in Duitsland?) maar daar werd gelukkig niet aan getwijfeld en al vlot zaten we in een busje naar de verhuurlocatie van Hertz. Daar begon het echte wachten pas… Ruim een uur hebben we in de rij gestaan voordat we aan de beurt waren, en toen hebben we nog twintig minuten aan de balie doorgebracht. Het was echt ongelooflijk, de medewerkers maakten met iedereen een uitgebreid praatje. Heel leuk allemaal hoor, maar dat kost me toch een tijd! Afijn, uiteindelijk reden we de parkeerplaats af met een hele knappe Chevrolet en toen kon de vakantie eindelijk beginnen! We zijn eerst naar het Getty museum gereden. Hier had Niels al wat over gehoord en dit bleek inderdaad zeker de moeite waard. Een schitterend gebouw met prachtig aangelegde tuinen en natuurlijk mooie kunst. We waren inmiddels wel flink moe, dus de kunstwerken konden ons niet heel lang boeien, maar we hebben er toch nog twee uurtjes rondgelopen. Daarna doorgereden naar het hotel want het was inmiddels al bijna avond. Het rijden hier is wel erg wennen zeg! De stoplichten staan aan de overkant van de kruising, wat af en toe heel verwarrend is. Daarnaast mag je op veel plekken rechts inhalen en is het op sommige kruisingen toegestaan om door rood te rijden als je rechtsaf moet. Uhhhh…. Gelukkig geen brokken gemaakt en het hotel snel gevonden. Het is eigenlijk meer een motel maar prima te doen voor een nachtje. We rammelden van de honger maar in de buurt zitten werkelijk waar alleen maar fastfood-ketens, we zijn echt in Amerika! Burger King, de Mac… Uiteindelijk hebben we een lekker broodje weggehapt bij Subway, toch iets gezonder dan de andere alternatieven denken we…

• 09 September 2013 - 11:14

Jenny Nota:

Hee schatten,wat een leuk idee om het reisverslag zo te doen,ja wat zullen jullie moe geweest zijn van al die dagen en dan die vlucht erachteraan!!
    Geniet maar lekker en we zien wel of jullie zwaarder terugkomen haha,dikke kus.

• 09 September 2013 - 11:45

Jacob En Atie :

Hoi kids van ons

Fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn.
    Dit is inderdaad een heeeele lange dag voor jullie.
    We zijn ook nu pas weer een beetje bijgekomen.
    Gistermiddag nog even bij Taco en Jenny geweest, was wel grappig want Diesel hoorde meteen iets bekends, kroelen en slijmen jullie herkennen dat wel.
    Hier nu regen,hagel, en onweer, lekker Hollands weer dus!

Groeten pap en mam

• 10 September 2013 - 10:35

Ria Ransijn:

Ja, al die officieel dingen nemen veel tijd in beslag. Leuk zeg, dat Paul Getty museum, zijn we ook in geweest, mooi uitzicht over de stad. Het museum heeft sinds kort zijn digitale collectie vrijgegeven bestaande uit meer dan 4600 high-res foto's van kunstwerken, kunstobjecten als schilderijen, sculpturen en foto’s. Een ieder mag de beelden gratis bekijken, downloaden, bewerken en publiceren. Tenzij je de bron vermeld. Wij vonden het een geweldige plek. Waren de tuinen nog steeds zo mooi?
    Probeer bij de Starbucks eens de dark brown roasted, die vonden wij heerlijk! Bijna elke dag dronken wij hier s'morgens koffie. Tevens WIFI.