21 mei 2019: Akureyri – Reykjhalid - Reisverslag uit Reykjahlíð, IJsland van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 21 mei 2019: Akureyri – Reykjhalid - Reisverslag uit Reykjahlíð, IJsland van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

21 mei 2019: Akureyri – Reykjhalid

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

21 Mei 2019 | IJsland, Reykjahlíð

Vandaag staat er een korte rijdag op de planning (nog geen 100 kilometer) dus we doen lekker rustig aan. Vanuit Akureyri – de tweede stad van IJsland (18.000 inwoners) toeren we richting de eerste stop. Dat is de Godafoss, een gave waterval. Het stikt er van de toeristen maar gelukkig staan wij aan de rustige kant waar verder helemaal niemand te bekennen is dus we kunnen rustig genieten van het mooie uitzicht hier. Daarna zetten we koers naar het Myvatn-meer, dit is een geothermisch gebied en dat is goed te zien want er zijn veel bijzondere dingen te zien hier. We stoppen eerst bij een setje ‘pseudo-kraters’, die lijken op vulkaankraters maar zijn het niet. Vervolgens bewonderen we bijzondere lava-formaties in Dimmuborgir én nemen we een duik in de Myvatn Nature Baths. Dit is een openluchtzwembad met waanzinnig uitzicht over de bergen. Het water wordt volledig verwarmd door de aarde, waardoor de temperatuur in het bad ook af en toe wisselt. Op bepaalde plekken is het bloedheet en op andere plekken gewoon aangenaam. Het water zit ook vol mineralen dus we komen er na ruim een uur dobberen met een lekker zacht velletje weer uit. Daarna zijn we flink gaar van de warmte dus na een snelle boodschap in de supermarkt zoeken we ons guesthouse voor vanavond op. We maken een simpele maaltijd van broodjes hotdog, terwijl er 6 Chinezen uitgebreid aan het koken zijn. Als ze luid slurpend hun kommetje noedels naar binnen beginnen te werken vinden wij het wel mooi geweest en trekken we ons terug op de kamer. We maken nog een korte avondwandeling naar een mooie kloof vlakbij en rusten de rest van de avond lekker uit.

• 22 Mei 2019 - 06:11

Atie:

Wat leuk de foto's. Mooie waterval en wat heerlijk om zo in de buitenlucht te zwemmen, met uitzicht!
    Wat zijn die Chinezen toch een viezeriken, ik kan me voorstellen dat je daar niet bij blijft zitten.