Dag 5 - 11 mei - Pitlochry - Grantown-on-Spey - Reisverslag uit Grantown on Spey, Verenigd Koninkrijk van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 5 - 11 mei - Pitlochry - Grantown-on-Spey - Reisverslag uit Grantown on Spey, Verenigd Koninkrijk van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 5 - 11 mei - Pitlochry - Grantown-on-Spey

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

11 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Grantown on Spey

Nou, onze dag begon echt fantastisch vandaag. Vanaf een uur of half zes werd Diesel vervelend. Hij zat maar te krabben, herrie te maken in zijn bench, te hijgen… Raam verder open gezet en hem wat water gegeven maar dat leek niet te helpen. Toen hem maar uit de kooi gehaald zodat hij bij het raam kon gaan liggen maar ook dat hielp niet. Een half uurtje later roken we ineens wat, shit! (letterlijk). Het arme beest was blijkbaar niet lekker en had in de kamer gescheten. Snapten we meteen waarom hij zo rusteloos was… Wat een drama! Meteen alles opgeruimd en hem uitgelaten, maar toen we terugkwamen stonk het nog steeds. Bleken we dus een plek gemist te hebben… Meneer had tegen het bed gescheten (!) en werkelijk alles zat onder. Het was zo vreselijk smerig! De eigenaresse van de B&B ingelicht en die maakte een sopje voor ons. We zijn wel een kwartier bezig geweest om alles op te ruimen. Gadverdamme! Het Schotse ontbijt wat we daarna voorgeschoteld kregen ging dan ook niet helemaal naar binnen… Zo snel mogelijk alles ingepakt en wegwezen hier! Het is vandaag echt super wisselvallig weer. Dan weer zon, dan weer een flinke hoosbui… Gelukkig zitten we veel in de auto vandaag. We rijden via de Cairngorms zo de Highlands in via een prachtige, bochtige weg. Deze Old Military Road is deels een single track road, dus het is wel opletten als je achter het stuur zit. Lastig, want het is hier zo vreselijk mooi dat je snel afgeleid bent! We zijn op ongeveer elke plek waar het kon, gestopt (ook omdat er caches lagen uiteraard) en zo hebben we zes uur gedaan over een route die je ook in twee uur kunt rijden. Helemaal niet erg! We slapen vannacht in Grantown-on-Spey, weer zo’n leuk Schots plaatsje. Ook vandaag zitten we weer in een B&B en dit keer van Nederlandse eigenaren. Altijd grappig!

• 11 Mei 2015 - 21:36

Atie Groot:

Ik begrijp heel goed dat het ontbijt niet opging.
    Wat een mooie natuur en het zal er wel lekker rustig zijn.
    Is Diesel weer opgeknapt, hoop het wel voor jullie allemaal.
    Tommy van ome Laus is niet meer, maar 17 jaar is een mooie leeftijd voor zo'n hondje.
    Leuk bij Nederlanders, praat ook wat makkelijker.
    Geniet verder!