Dag 4 - 10 mei - Edinburgh - Pitlochry - Reisverslag uit Pitlochry, Verenigd Koninkrijk van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 4 - 10 mei - Edinburgh - Pitlochry - Reisverslag uit Pitlochry, Verenigd Koninkrijk van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 4 - 10 mei - Edinburgh - Pitlochry

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

11 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Pitlochry

Vanochtend weer lekker vroeg wakker door het verkeer en de licht-doorlatende gordijnen, dus we zaten al mooi op tijd aan onze bammetjes met kaas. Alle koffers weer ingepakt en op weg naar het echte Schotland, de Highlands! Het is vanochtend een beetje regenachtig maar dat mag de pret niet drukken. We maken eerst een stop in Perth, waarschijnlijk een van de laatste grootste plaatsen waar we de komende tijd langs zullen komen. Een leuk stadje, maar na het indrukwekkende Edinburgh is het niet zo heel bijzonder. Bovendien zijn vrijwel alle winkels dicht (zondag) en blijft het miezeren, dus na een kort rondje door de stad en een flinke bel koffie met carrot cake zijn we weer doorgereden. Bij het Tay Forest Park begint het inmiddels weer op te klaren, dus we parkeren hier de auto om een lekkere boswandeling te maken. Lekker voor het hondje én voor ons! We maken eerst een idioot steile klim van bijna 150m recht omhoog (voor een cache natuurlijk) om er vervolgens achter te komen dat er een prachtige slingerweg weer terugleidt naar de auto… Nu was die route wel een paar kilometer lang en hadden we die tocht echt niet twee keer willen afleggen, maar toch! Vanaf daar was het niet ver meer naar ‘the gateway to the Highlands’ Pitlochry, waar we vanavond slapen. We worden super vriendelijk welkom geheten in een typisch Britse B&B (lees: overal vloerbedekking, een overdosis aan bloemetjes (op de vloer, gordijnen, muur en het bed) en krakende vloeren, heerlijk! Helaas is het inmiddels weer flink aan het regenen dus een wandeling door het dorpje zit er niet in, maar we installeren ons in een gezellige pub voor wederom een burger & een biertje en hebben dan ook alsnog een prima avond.

• 11 Mei 2015 - 21:26

Atie Groot:

Het uitslapen is jullie niet gegund, maar dan heb je wel wat aan je dag.
    Jullie wandelen wat af voor de caches, maar wel lekker natuurlijk.
    Herkenbaar zo'n B&B, zelfs vloerbedekking in de wc!