Dag 3 - 9 mei - Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 3 - 9 mei - Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 3 - 9 mei - Edinburgh

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

09 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Vanochtend waren we weer extreem vroeg wakker omdat we in een bizar gehorig gebouw zitten. Gordijnen die niet sluiten en buren die je uitgebreid hoort douchen. Mooi op tijd Diesel even uitgelaten en onder een grauwe lucht buiten de deur ontbijten was het plan. Omdat we al vanaf half 9 moesten betalen voor de auto die 2 straten verderop geparkeerd stond, moesten we daar toch heen. En omdat 2,60 per uur toch wel flink wat is voor een dag parkeren besloten we met de auto naar het centrum te rijden en hem daar in een garage te zetten, dan hoeven we én niet zo ver te lopen, én je bent toch wel hetzelfde geld kwijt. Dit bleek allemaal prima te gaan en we waren nog voor negenen in het centrum. Helaas bleek er nog niet zo veel open te zijn en moesten we flink zoeken voordat we een geschikt ontbijttentje konden vinden. Diesel mocht namelijk niet overal mee naar binnen en dat was toch wel belangrijk. Uiteindelijk wat leuks gevonden en aangeschoven voor een flinke bel koffie en een volledig Schots ontbijt. Helemaal volgepropt begonnen we aan de wandeling door de stad. Wat een verschrikkelijk mooie stad is dit. De architectuur is echt prachtig en de stad zelf is goed schoon. Het is wel flink heuvelachtig, maar tijdens het lopen heb je dat niet eens in de gaten. Na een groot gedeelte te hebben gezien en Diesel wat vervelend werd besloten we Arthur´s Seat te beklimmen, een oude vulkaan midden in de stad die een prachtig 360° uitzicht over de stad verschaft. Deze tippel was behoorlijk zwaar, met name omdat hij 250 meter hoog is en de zon lekker begon te schijnen, zelfs onze border was er van onder de indruk. Hij was namelijk net zo kapot als wij… Hierna zijn we bij het kasteel van Edinburgh naar “camera obscura” geweest. Hier kun je genieten van allerlei optische illusies en trucs. Daar zaten echt hele leuke tussen waar we flink om gelachen hebben. Diesel mocht gewoon mee en trok veel bekijks, de woorden “cute” en “sweetie” hebben we meerdere malen gehoord. Na nog wat sightseeing hadden we het grootste gedeelte van de stad wel gezien en besloten we rond de klok van vijven terug te gaan naar het appartement. In de supermarkt niet echt wat gezien waar we zelf mee konden koken, dus we namen genoegen met een pizza bij de plaatselijke Italiaan. Moe maar voldaan lagen we na het loggen van de vele earthcaches toch weer redelijk op tijd in bed.

• 11 Mei 2015 - 20:50

Atie Groot:

Zo te zien is het genieten zo met z'n drietjes!