26 mei - Neurenberg - Kaprun - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 26 mei - Neurenberg - Kaprun - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

26 mei - Neurenberg - Kaprun

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

26 Mei 2017 | Oostenrijk, Kaprun

Er hangen geen gordijnen in het hostel waar we slapen, maar vitrage. Uitslapen wordt ‘m dus niet vandaag! Om kwart voor acht zitten we aan het ontbijt dus we zijn lekker op tijd op pad. Wel fijn, want ook vandaag moeten we toch weer aardig wat kilometers wegtrappen. Onderweg maken we wat leuke stops voor mooie caches. Er wordt ook hier weer veel aan de weg gewerkt, dus we wisselen knallen op de autobahn af met rustig doorkachelen met 60 km per uur… Eenmaal in Oostenrijk zien we op de TomTom dat de gemiddelde snelheid wel heel hard naar beneden keldert en al snel zien we waarom. We komen door allerlei mini-dorpjes heen waar je natuurlijk niet zo hard mag rijden. Het geeft ons wel volop de tijd om lekker rond te kijken in deze waanzinnig mooie omgeving, heerlijk! We halen nog even wat boodschappen bij de Spar en checken in bij een leuk appartement met een supervriendelijke eigenaar. Na een lekkere salade in elkaar te hebben geflanst vinden we nog een klein beetje puf om een drankje te gaan doen in het centrum Kaprun. Het is een supergezellig wintersportplaatsje maar nu in het voorjaar is het er redelijk rustig. Desondanks kunnen we snel een leuk kroegje vinden waar we een halve liter ‘weissen’ wegtikken. Daarna nog even gewandeld en zowaar nog een blote man op een balkon gespot, die uitgebreid foto’s stond te maken van de omgeving. Vrijheid, blijheid! Nog even relaxen op de kamer en lekker naar bed, morgen gaan we de bergen in!

• 27 Mei 2017 - 11:08

Atie Groot:

Wat een mooi plekje voor de cache.
    Wat een reis, nu lekker genieten van de omgeving!
    Groetjes mam