16 mei 2019 – De Rijp – Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 16 mei 2019 – De Rijp – Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

16 mei 2019 – De Rijp – Reykjavik

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

16 Mei 2019 | IJsland, Reykjavik

Al jaren staat het op onze bucketlist en nu gaan we er ein-de-lijk naartoe: IJsland! Na flink wat gedoe met een failliete luchtvaartmaatschappij en een tussenpersoon die onze tickets wel had geboekt, maar nog niet had uitgegeven, hebben we uiteindelijk prima vluchten kunnen boeken bij Icelandair. We vertrekken pas om twee uur ’s middags dus kunnen ’s ochtends lekker rustig aandoen. We ontbijten uitgebreid en brengen daarna Diesel naar zijn vaste logeeradres bij Taco & Jenny. De auto zetten we in de Weidevenne neer om vervolgens de trein te pakken naar Schiphol. Daar verloopt alles zeer vlot dus we zitten uiteindelijk een uur van te voren al bij de gate. Het boarden begint flink later maar omdat de vlucht een stuk korter blijkt te zijn dan we hadden verwacht (2,5 uur maar, precies genoeg om de film Bohemian Rhapsody te kijken) zijn we alsnog mooi op tijd in IJsland. Met een busje worden we naar de autohuurmaatschappij gebracht. Waarom het altijd zo lang duurt bij zo’n maatschappij weten we nog steeds niet, maar een half uur later lopen we met de sleutels van onze witte Jeep naar buiten. In een klein uurtje rijden we naar de hoofdstad van het eiland. Inmiddels hebben we flinke trek (het is immers in Nederland dan al acht uur ’s avonds, hier is het twee uur vroeger) en na een kort rondje door de stad strijken we neer bij een tentje waar we voor een hier zeer schappelijke prijs (ruim 15 euro per persoon) een hamburger, friet en een drankje krijgen. Reykjavik blijkt een hele relaxte stad te zijn en bovendien schijnt het zonnetje lekker, dus we maken een heerlijke avondwandeling door de stad en langs de baai. Rond een uur of acht zijn we weer op de kamer, waar we nog even relaxen. Misschien gaan we zo alvast even een dutje doen, het plan is namelijk om tot middernacht op te blijven en dan met de auto naar een nabijgelegen schiereiland te gaan. De medewerkster van de autohuur vertelde ons namelijk dat vandaag waarschijnlijk de allerlaatste kans is om het noorderlicht te zien. Daar hadden we uberhaupt al niet op gerekend – normaal gesproken kun je dat maar t/m april zien – dus als er ook maar een miniem kansje is om dit spektakel een keer te zien, gaan we daar natuurlijk voor!

• 17 Mei 2019 - 03:59

Atie Groot:

Hoi kids
    Wat een lekkere korte vlucht!
    Leuk dat jullie weer schrijven wat jullie meemaken en zien , zodat wij ook mee kunnen genieten.
    Ik hoop dat jullie het noorderlicht kunnen zien!