8 en 9 juni: Krk - Reisverslag uit Zadar, Kroatië van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 8 en 9 juni: Krk - Reisverslag uit Zadar, Kroatië van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

8 en 9 juni: Krk

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

09 Juni 2017 | Kroatië, Zadar

Dag 15: 8 juni : Zadar – Krk
Vandaag gaan we weer redelijk wat kilometers tikken maar toch doen we lekker rustig aan ’s ochtends. Bij de lokale Spar halen we wat yoghurt en een croissantje en we eten dat lekker op het terras bij ons appartement op. Dat buiten ontbijten geeft toch meteen een ultiem vakantiegevoel! Al vlot duiken we de tolweg op om de eerste 150 kilometer weg te trappen en dat doen we dan ook in anderhalf uur, heerlijk die snelweg hier! Helaas is er maar eentje in het hele land. De resterende honderd kilometer rijden we binnendoor en dat gaat dus een stukje minder vlot. Gelukkig is het wel een mooie route waarbij we veelal langs de kust rijden. We maken nog een lunchstop in een restaurantje aan zee en niet veel later maken we nog een lekkere wandeling in een kustplaatsje (Selce), waar Diesel ook weer even mag zwemmen. Lekker opgefrist kunnen we verder en al snel komt de tolbrug naar het eiland Krk in zicht. Op het eiland nemen we onze intrek in een B&B. We zitten in the middle of nowhere, er is hier echt helemaal niets te beleven, haha! Gelukkig vinden we wel een mini-supermarkt voor wat boodschappen en in het restaurant bij de B&B kunnen we een hapje eten, maar de rest van de avond brengen we maar op de kamer door!
Dag 16: 9 juni Krk
Vandaag eigenlijk de eerste rustige dag van de afgelopen week. We hebben geen rijdag en we hebben geen speciale plannen. We proberen dus om uit te slapen en gaan lekker rustig aan doen. Om 5 uur is het echter al licht en Diesel wordt onrustig in de bench. Hij lag gisteravond al vroeg te slapen omdat hij ook weer een inspannende dag heeft gehad, dus vroeg wakker. We sommeren hem om rustig te blijven en zitten rond achten aan het ontbijt. Het is prima voor elkaar, alleen niet al te veel keuze. We besluiten op het eiland Krk te blijven en maar gewoon te gaan sightseeën. We komen in de hoofdstad, nauwelijks groter dan De Rijp maar het is een leuke havenplaats waar we lekker wat rondslenteren en een terrasje pakken. Vervolgens besluiten we een stuk te verkassen naar een ander dorp een stukje verderop. Ook dit is een heel leuk dorpje met kleine straatjes en een leuke haven. Ook hier even een terras gepakt, want het is echt vies benauwd. Om lekker af te koelen besluiten we naar een rustig stuk strand te gaan waar we een paar uur heerlijk zitten en even lekker chillen. Diesel mag meerdere keren met ons zwemmen en heeft het zo naar zijn zin gehad dat hij op het strand zat te knikkebollen in de schaduw. Rond vijven rijden we terug richting appartement en komen we in een minidorpje uit waar een taveerne zit. Hier krijgen we heerlijk eten voor heel weinig geld. Na hier een tijdje lekker gezeten te hebben is het wel weer mooi geweest voor vandaag. Morgen is weer een redelijke rijdag, dan rijden we naar Oostenrijk. Daarom trekken we ons op tijd terug voor een douche en een drankje.

• 10 Juni 2017 - 08:26

Jenny:

Jeetje wat matten jullie Diesel lekker af,als ie straks thuis is gaat hij zeker de halve dag zuchten!!
    Dat was weer een lekker dagje zo,geniet maar lekker verder.

• 10 Juni 2017 - 09:17

Atie Groot:

Ook wel eens lekker, niets moeten en maar kijken wat er op je pad komt!
    Goede reis naar Oostenrijk en veel plezier verder.