Dag 15 - Las Vegas - Death Valley - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 15 - Las Vegas - Death Valley - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 15 - Las Vegas - Death Valley

Door: Niels & Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

22 September 2013 | Verenigde Staten, Furnace Creek

Gisteravond waren we natuurlijk bekaf, dus we hebben lekker uit kunnen slapen tot een uur of negen. Na wederom een flink ontbijt (lunchen doen we hier amper want je zit tot een uur of twee wel vol van het ontbijt, dus met een snackje red je het wel tot het avondeten) gingen we op pad. We hebben vandaag niet zo’n lange autorit op het programma staan, dus we besluiten in een stadje met de mooie naam Pahrump even een cache-break te houden. Heel grappig om eens door zo’n echt Amerikaanse wijk te rijden. De straten zijn allemaal even recht en de huizen zijn keurig onderhouden, maar toch ziet het er allemaal niet zo gezellig uit. Waarschijnlijk omdat we hier middenin de woestijn zitten en een tuintje zoals we dat bij ons kennen, niet mogelijk is. Sommige mensen hebben wel metershoge cactussen om het huis staan, maar heel erg sfeervol is dat toch niet  Ook wel opvallend is dat bij veel mensen de Amerikaanse vlag buiten wappert, dat zie je een Nederlander niet zo snel doen. Daarna zijn we doorgereden richting Death Valley. De weg die we wilden nemen (waarlangs de meeste bezienswaardigheden liggen) was helaas afgesloten. Het regent in Death Valley gemiddeld 1 centimeter per jaar, maar er schijnen ook regelmatig gigantische stortbuien te vallen waardoor de wegen afgesloten worden. Dat treffen wij weer, flink balen natuurlijk! Doorgereden naar de volgende afslag en na een flink stuk rijden kwamen we bij Zabriski Point, onze eerste kennismaking met Death Valley. Echt weer een waanzinnig landschap! Daarna maar doorgereden naar het hotel en gevraagd naar de afgesloten weg. Wat blijkt, vanaf deze kant is de weg wel grotendeels te berijden, in ieder geval tot het belangrijkste uitzichtpunt, top! Snel de auto weer ingestapt en meteen doorgereden naar het hoogtepunt, of eigenlijk dieptepunt van vandaag: Badwater. Het diepste punt van het westelijk halfrond op -86m onder zeeniveau. Heel gaaf om hier rond te lopen. Het was inmiddels al vijf uur maar er stond nog steeds een dikke 35° op de teller. Wel weer heel tof om mee te maken. Je loopt hier temidden van een gigantische zoutvlakte, heel gaaf! We wisten van te voren niet zo goed wat we moesten verwachten, maar ‘doods’ lijkt inderdaad de beste beschrijving van deze omgeving. Na Badwater zijn we nog doorgereden naar de Devils Golf Course, nog een zoutvlakte maar dan met veel grotere zoutkristallen, en hebben we de Artists Drive gereden, een schitterende route tussen bergen met prachtige kleuren. Al met al hebben we dus toch alles kunnen zien. We waren overigens ook blij dat we in Pahrump nog hebben getankt, want waar je daar 3.29 dollar betaalt voor een gallon benzine, is dat hier bijna 6 dollar! Al met al nog steeds flink goedkoper dan in Nederland, wat zouden wij blij zijn met minder dan een euro per liter! Na een snelle avondmaaltijd was de dag alweer om.

• 23 September 2013 - 09:57

Atie:

Hoi kids

Wat een belevenis die strip, je kijkt je ogen uit, wat kunnen mensen dan toch vreemd doen.
    Wel genieten zo'n dag.

Jullie cash in De Woude hebben we gecontroleerd tijdens een rondje eiland, hij was 4 keer gelogd.

Groeten mam

• 23 September 2013 - 10:07

Atie:

Hoi kids

Wat weer een bijzonder landschap dat Death Valley.
    Wat een geluk dat jullie via een andere route evengoed de hoogtepunten konden zien.
    Lekker he, zo goedkoop tanken'.

Heel veel plezier verder en groeten mam

• 23 September 2013 - 11:21

Ria Ransijn:

O wat herkenbaar allemaal, en ja die dure benzine! Artist point hebben we ook gereden en we vonden dit hele park een topper, ondanks de droogte heeft het toch kleur. Het was toen 45 graden.
    Het park is wel 200 km lang en 80 km breed. Jullie gaan de laatste dagen in, geniet van iedere moment.