Dag 16 - Death Valley - Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 16 - Death Valley - Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 16 - Death Valley - Mammoth Lakes

Door: Niels & Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

23 September 2013 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

We hebben vannacht allebei niet erg lekker geslapen, wat resulteerde in een Sandra die uiteraard erg vroeg wakker was doordat er twee kakkerlakken rondscharrelden in de prullenbak en een Niels die probeert om ’s ochtends de gemiste slaap in te halen. Al met al waren we rond negenen uit bed en wilden we een ontbijt scoren. We hadden al gehoord dat het hier echt schreeuwend duur is, dus besluiten we even simpel iets uit het lokale winkeltje te halen. Alles was zelfs daar achterlijk duur. Ongelofelijk wat die mensen voor prijzen durven te vragen. We hebben voor 6.50 dollar een pak met 6 broodjes weten te scoren die we op het balkon van de kamer hebben belegd met de jam en pindakaas die we nog in de auto hadden staan. Na nog even snel 2 virtuals op het park te hebben gelogd zijn we op pad gegaan. Het is bijna 4 uur rijden, dus als we nog wat willen zien moeten we wel snel op pad gaan. Het eerste wat we opschreven om te bekijken bleek geen mooi uitzichtpunt maar een klein, niet zo bijzonder stadje. Vervolgens zouden we een spookstadje passeren, dat lijkt ons echt heel spannend! Daar aangekomen blijken er echter 50 mensen te wonen en er flink wat winkeltjes te zitten om de toeristen uit te kloppen, beetje jammer weer. Na wat korte cache stops en een flinke klim door de Rocky Mountains, stonden we opeens midden op een berg stil in de file. Blijkt dat die mensen een gedeelte aan het asfalteren zijn bij ruim 30°! Maar omdat het zo een enorme afstand is wat ze gelijk aanpakken laten ze maar eens in het half uur de auto’s van één kant passeren. We hebben dus ruim een kwartier in de loeiend hete zon stilgestaan. Blij dat we niet vooraan stonden, want dan had het nog veel langer geduurd. Vervolgens kregen we een enorme afdaling waar bij de remmen duidelijk lieten weten dat ze het niet leuk vonden en dat ze wel erg warm werden. Het ging voor kilometers achter elkaar door met stukken van 9%, erg heavy. Eigenlijk hebben we de rest van de middag niet veel meer gedaan dan autorijden en een paar stops maken voor wat caches. We willen graag onze 4000e cache in Amerika vinden, toch een hele mijlpaal. Best wel uitgeput door de lange dag, weinig slaap en vooral veel warme zon kwamen we rond vijven aan bij het hotel, mooi op tijd voor het donker wordt dus. Bij het uitpakken van de koffer bleek de gel van Niels de drukverschillen toch niet zo leuk te hebben gevonden, dus is ie gedeeltelijk ontploft in de koffer, great! We hebben bij de pita pit een heerlijke pita gekocht om een warme maaltijd met lekker wat groente te nuttigen. Het begint hier toch al flink koud te worden, we zitten op ruim 2 kilometer hoog in de bergen en als de zon zakt voel je de temperatuur gelijk mee zakken. Sandra kreeg vervolgens ruzie met de douche, die wilde maar niet warm worden, dus de receptie gevraagd er even naar te kijken. Na een snelle check bij de kamer naast ons blijkt dat je de douche van ons op koud moet zetten zodat ie warm wordt. Nou we hebben van alles geprobeerd en het water een paar minuten laten lopen, maar er werd geen druppel water warm. Na 3 seconden van die vent werd dat ding opeens bloedheet. Jaja, wij zullen het wel fout hebben gedaan met dat “quirky” ding. De rest van de avond hebben we lekker op de hotelkamer gezeten en wat series gekeken.

• 24 September 2013 - 09:17

Atie:

Hoi kids

Ja, soms zit het allemaal niet mee, maar dan kan je maar beter alle pech op 1 dag hebben.
    Dat asfalteren bij 30 graden zou pap wel aanstaan, kan je mooi werk maken!

Ik hoop voor jullie dat het lukt om de 4000ste cash in Amerika te vinden, dit zou toch wel heel bijzonder zijn.
    Hopelijk slapen jullie nu wel lekker, moet wel lukken na zo'n warme dag.

Geniet verder van deze prachtige reis, mam

• 24 September 2013 - 10:27

Ria Ransijn:

Goh zeg, ik denk dat jullie wel naar je eigen bed verlangen....

• 25 September 2013 - 19:49

Jenny Nota:

Hee schatten eindelijk een reaktie van jullie moedertje,ik was een beetje druk met werk.
    Wat een belevenissen zo he,
    gadver,die kakkerlakken,gauw daar vandaan denk?
    Je kunt het niet altijd zo treffen.
    Veel plezier nog,

dikke kus.