Dag 13 - Bryce - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 13 - Bryce - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 13 - Bryce - Las Vegas

Door: Niels & Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

20 September 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Een paar dagen geen internet gehad, dus bij deze even een inhaalslag!

Weer een lange dag rijden voor de boeg vandaag (440 km), dus we hadden de wekker gezet om kwart over zeven om lekker op tijd te kunnen vertrekken. Om zes uur werden we echter al wakker door de wekker van de buren… Vervolgens werd er twee keer een toilet doorgetrokken, een uitgebreide douche genomen en geföhnd… Ja we horen hier echt ALLES! Inmiddels was het al kwart voor zeven en toen werd het even rustig. Toen wij om half acht naar buiten gingen, deed de buurvrouw net de deur open om het bordje ‘do not disturb’ aan de klink te hangen. Huh? Hier snapten we echt niks van! Waarom dan zo vroeg opstaan? Nou ja, snel vergeten en hup op weg. Dat viel nog wel even tegen, want het wordt hier ’s nachts echt ontzettend koud, toen we weggingen stond de thermometer op 3°, daar sta je dan met je korte broek en slippers! Echt zo koud! Onze eerste stop vandaag is Zion National Park. Dit park ligt min of meer op de route dus dan kun je dat natuurlijk niet laten schieten. We mochten dit park niet per auto verkennen, maar moesten met een shuttlebusje mee. Dat ging gelukkig prima, elke vijf minuten stond er zo’n busje klaar, dus je kon heel makkelijk van stop naar stop reizen. We begonnen met een stop waarvan een wandeling was uitgezet naar de ‘Emerald pools’, nou daar hebben we er uiteindelijk maar eentje van gevonden (in plaats van drie) en ineens stonden we bij het volgende stoppunt op de route. Geen idee waar het mis is gegaan maar ach, het was een mooie wandeling. Daarna doorgereden naar het eindpunt van de route en daar ook nog even heerlijk gewandeld langs de rivier. Omdat hier water is, is het park veel groener dan de andere parken die we tot nu toe hebben gezien, erg fijn (want veel schaduw!). inmiddels was het al twee uur ’s middags en we hebben nog bijna drie uur rijden voor de boeg . We rijden vandaag echter naar Nevada, waar het een uur eerder is dan in Utah, we winnen vandaag dus ons uurtje terug. Op zo’n lange rijdag is dat natuurlijk extra fijn. De temperatuur begint inmiddels ook lekker te stijgen, voor het eerst deze vakantie tikken we de 40° aan, dat is dus 37° warmer dan vanochtend… Na een paar uur rijden zien we nadat we een heuvel overgaan, ineens Las Vegas opdoemen, wat een gezicht! En wat is het een gigantische stad, dat hadden we niet verwacht. Na nog eens 30 kilometer rijden stonden we pas in het centrum, en meteen zagen we al wat klinkende namen van bekende hotels, zoals Ceasars Palace en Bellagio. Eenmaal bij het hotel gaan we snel een hapje eten want omdat het voor ons eigenlijk een uur later is, hebben we inmiddels flinke trek. Niels heeft mazzel, het restaurant van het hotel heeft een “all you can eat crablegs” op het menu staan, dus die is zich te buiten gegaan aan de krabbenpootjes! Na ons even hebben opgefrist gaan we natuurlijk nog even langs bij het casino. Ongelooflijk wat je daar ziet, natuurlijk heb je er wel een idee van maar als je er dan ineens middenin staat wordt je toch een beetje overdonderd. We lopen eerst maar eens doelloos een rondje en besluiten dan veertig dollar om te wisselen in kleine biljetten. In de meeste machines kun je al vanaf een dollar inzetten en dan vaak spelletjes spelen voor een cent per spel! Leuk voor ons dat de inzet zo laag is, dan kun je lekker alles uitproberen. Na een paar machines zijn we een tientje armer en zijn we er ook achter dat dat gokken eigenlijk niets voor ons is. Sommige spellen snappen we niet en eigenlijk vinden we er niet zo heel veel aan. Alleen de roulette vinden we wel interessant maar daaraan meedoen durven we nog niet zo goed, het gaat super snel en dat inzetten ziet er best ingewikkeld uit. Nog even relaxen op de kamer en op tijd naar bed, want morgen zal vast een slopende dag worden met flink wat kilometers lopen.

• 23 September 2013 - 09:51

Atie:

Hoi kids
    Wat was het vreemd een paar dagen zonder reisverslag, want dit went gauw.
    Ja,ja, die gehorigheid houdt wat, misschien wilden ze vroeg ontbijten en dan weer een tukje doen.

Wat zijn die nationale parken toch mooi, de natuur is is fantastisch.Wat een temperatuurverschil.

Ik kan mij het gevoel voorstellen,, als je die heuvel overkomt!! Wat is dat toch een imposante stad dat Vegas.
    Leuk, dat jullie ook het gokken gezien en beleeft hebben, wat is dat ook grooooooooot.

Heeft Niels de emmer vol gekregen? Op de foto te zien smaakte het best.

Groetjes mam

• 23 September 2013 - 11:10

Ria Rnsijn:

Ja, wij misten jullie verslagen ook al....haha..
    Vergeet niet dat sommige mensen 's nachts werken en of s' nachts pas aankomen. Maar het blijft lastig.
    In een camper hoor je alleen de coyotes of wolven huilen. best eng. Ja mooi Zion, wij zijn er alleen doorheen gereden omdat we een afspraak hadden in Page. voor een excursie. Dat bleek achteraf een dag later te zijn. Onze fout. Maar afspraken voor excursies zorgen ervoor dat je soms door moet rijden.
    Jullie verslagen heeft ons geïnspireerd om ons verlag uit te gaan werken en Loek is al met een fotoboek begonnen. Groeten