Dag 11 - Moab - Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 11 - Moab - Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 11 - Moab - Bryce

Door: Niels & Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

18 September 2013 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Vandaag staat een van de langste rijdagen van de vakantie op het programma, 440 kilometer moeten we vandaag afleggen! Een flinke afstand, dus redelijk op tijd uit bed. We hebben geen zin om elke dag ‘uit eten’ te gaan voor het ontbijt, dus we besluiten even naar de supermarkt te rijden. Daar wat lekkere broodjes en beleg gekocht en eerst alvast een stukje gereden voordat we gaan ontbijten. De tocht is erg lang dus we maken regelmatig een stop om even een cache te doen. We hebben mazzel, want we rijden een groot deel over een snelweg die over veel uitzichtpunten beschikt, dus we kunnen regelmatig stoppen. We hadden vooraf al besloten om ook een stop te maken bij de Walmart in Richfield, dat lag even over de helft van de route, dus perfect voor een wat langere stop. Niels was het hier niet helemaal mee eens, die wilde liever een bergweg induiken om nog een powertrail te doen, maar daar had Sandra echt geen zin in, dus uiteindelijk toch maar doorgereden. De Walmart viel ietsje tegen. We hadden hier vooraf al zoveel wilde verhalen over gehoord dat je van alles in je hoofd gaat halen, maar uiteindelijk blijkt het ‘gewoon’ een heel grote supermarkt te zijn, met daarnaast nog allerlei afdelingen waar je de gekste dingen kan kopen. We hebben vooral onze ogen uitgekeken op de wapenafdeling (jazeker, in de supermarkt!). Er was echt van alles te koop en nog helemaal niet duur ook, voor 150 dollar heb je al een ‘rifle’ en ook pistolen en jachtmessen lagen gewoon uitgestald. Te gek voor woorden! Niels wist ook nog twee spijkerbroeken op de kop te tikken voor dertig dollar, dus uiteindelijk wel goed geslaagd. Daarna vonden we al vrij snel een binnendoorweggetje, de snelweg hadden we nu wel gezien. Het laatste stuk dus heerlijk rustig gereden door een schitterende omgeving, die weer heel anders is dan wat we tot nu toe hebben gezien. Voor het eerst zien we hier loof- en naaldbomen en riviertjes. Erg leuk voor de afwisseling na de veelal droge en dorre landschappen. Om half zes kwamen we aan in Bryce en we besloten nog even door te rijden naar het bezoekerscentrum. Er worden namelijk tijdens volle maan ‘full moon hikes’ georganiseerd, waarbij je dus in het maanlicht een wandeltocht gaat maken. Heel gaaf, dus we willen daar graag aan deelnemen! De tocht voor vanavond zit uiteraard al vol, want ze hebben maar plaats voor zestig man. We willen het dan ook graag voor morgen proberen, maar de ranger vertelde ons dat het bezoekerscentrum om acht uur open gaat, en dat om kwart over acht alle plaatsen al vergeven zijn. Er begint vanaf half zes al een rij te vormen voor het centrum, om maar zeker te zijn van een plekje! Dat kunnen we dus wel vergeten, jammer! Inmiddels is het etenstijd, maar we zijn een beetje restaurantmoe aan het worden en eindigen dan ook lekker simpel bij de Subway die bij het motel zit. Ondanks dat we eigenlijk alleen maar in de auto hebben gezeten vandaag, is de dag toch weer omgevlogen.

• 19 September 2013 - 08:55

Atie:

Hoi Niels en Sandra

Wel een eind rijden, maar het rijdt daar wel relaxed vind ik, omdat je veel ruimte hebt.
    Ik denk dat jullie onderhand al weer heel wat crashes opgepikt hebben.
    Wat sneu voor jullie dat de nachtwandeling al volgeboekt is, die kans graag je waarschijnlijk maar een keer.
    Dit wordt weer genieten, want jullie gaan waarschijnlijk naar Bryce
    Cannon.
    Veel plezier verder, mam

• 19 September 2013 - 09:00

Atie:

Ik zie een foutje, ik bedoel natuurlijk cash , ik hoop dat jullie geen crash krijgen,mam

• 19 September 2013 - 10:58

Jenny Nota:

Hee schatten,

Wat zullen jullie je ogen uitgekeken hebben in die supermarkt,je weet dat ze daar van alles verkopen maar als je het dan zelf ziet....
    Heerlijk die natuur he,wat een lange autorit,en ja snap ik dat je een beetje restaurantmoe bent geworden.

Geniet ervan,dikke kus

• 19 September 2013 - 11:31

Ria Ransijn:

Hallo Sandra en Niels, wat genieten we van jullie verslagen. Wij kunnen het ons hier niet voorstellen, dat je gewoon een geweer in de supermarkt kunt kopen! Maar daar is het normaal om je privé terrein te kunnen beschermen en beren te schieten als je in gevaar bent. Niet in alle staten hoor! Volgens mij verschilt het per staat. Wat een drukte voor die wandeling. Is zeker zeer populair.

Subway zit nu ook in Purmerend! Wij vonden die broodjes heerlijk.