6 juni - Mora - Garpenberg - Reisverslag uit Garpenberg, Zweden van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 6 juni - Mora - Garpenberg - Reisverslag uit Garpenberg, Zweden van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

6 juni - Mora - Garpenberg

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

06 Juni 2018 | Zweden, Garpenberg

Ondanks dat we een piepklein kamertje hebben houdt Diesel zich vannacht redelijk koest dus we kunnen zowaar lekker uitslapen. Het ontbijt is vandaag inbegrepen, dus we schuiven lekker wat knackebrodjes en yoghurt naar binnen. Daarna vertrekken we rustig aan want we hebben wederom geen idee waar we gaan eindigen deze dag. We nemen eerst nog een kijkje in het dorpje Mora zelf en vertrekken dan langs de oostkant van het meer om een beetje af te zakken naar het zuiden. Het rijdt hier heerlijk, je mag overal maar maximaal 90 km per uur (als je dat al mag) en het rijden gaat alleen maar door het bos en af en toe door een dorpje van een handjevol huizen. Lekker rustgevend dus! We waaien even lekker uit langs het meer in Rattvik, gaan op zoek naar een overdaad aan bloemen in Tallberg (die we overigens niet kunnen vinden) en eindigen uiteindelijk helemaal aan de zuidkant van het meer in Leksand. Dit is een heel leuk dorpje waar we net als de Zweden genieten van ‘fika’ (koffie met wat lekkers) en een mooie wandeling maken langs de rivier, waar Diesel ook nog even lekker kan zwemmen. Daarna zakken we langzaam af richting de kust, de plaatsjes die we tegenkomen stellen niet zo heel veel voor dus we gaan maar eens kijken waar we kunnen overnachten. We vinden een B&B in the middle of nowhere (leuk!) en aangezien daar vast geen restaurant in de buurt zit plunderen we een lokale supermarkt en dineren op een nabijgelegen picknicktafel met broodjes met sla en garnalen. Wat fruit toe, helemaal leuk zo’n picknick! Daarna leggen we het laatste half uur naar de B&B af. Het blijkt weer zo’n prachtig rood huis te zijn, gelegen aan een meer. De eigenaar is meteen helemaal gek van Diesel, die mag best los rondlopen in het huis en hij geeft ons meteen de tip dat hij achter het huis wel kan zwemmen. Nou, dat laten we ons geen twee keer zeggen. We droppen de spullen op de kamer en lopen naar de pier. Diesel kan er weer even lekker zwemmen en wij genieten van de rust, heerlijk! Daarna rusten we nog even uit op onze paarse kamer (letterlijk alles is hier paars, behalve de vloer!)

• 07 Juni 2018 - 10:04

Atie:

Klinkt lekker relaxed allemaal!
    Wat fijn dat jullie op zulke mooie plekjes kunnen slapen, ook voor Diesel.
    Veel plezier verder.