31 mei en 1 juni - De Rijp - Helsingborg - Reisverslag uit Helsingør, Denemarken van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 31 mei en 1 juni - De Rijp - Helsingborg - Reisverslag uit Helsingør, Denemarken van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

31 mei en 1 juni - De Rijp - Helsingborg

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

01 Juni 2018 | Denemarken, Helsingør

31 mei – De Rijp – Eskilstrup
Voor het eerst op vakantie zonder ook maar iets gepland te hebben, eens kijken hoe dat gaat bevallen. Nou ja, alleen de ferry voor vanavond hebben we gepland. Maar dat is dan ook echt het enige. Om 17.45 uur varen we van Puttgarden naar Rodby maar verder hebben we nog geen idee hoe of wat! Misschien gaan we het wel helemaal niks vinden maar we gaan het meemaken. Het is zes uurtjes karren naar Puttgarden dus we maken niet heel veel haast. Om kwart over negen vertrekken we vanuit huis. Het eerste stuk in Nederland rijdt vlot maar dan… Duitsland is weer een drama. Overal files en werkzaamheden (die ook weer tot files leiden) dus het schiet voor geen meter op. Gelukkig zijn er tussendoor wel stukken autobahn waar we weer wat tijd winnen. Uiteindelijk zijn we welgeteld acht minuten voor de ferry vertrekt, ingecheckt. Nou vaart dat ding elk half uur dus als je hem mist is het ook geen ramp, maar goed… De overtocht duurt maar drie kwartier dus dat vliegt voorbij. Aan boord zoeken we een overnachtingsadres uit voor vanavond, een kilometer of veertig vanaf de haven. Onderweg komen we geen enkel potentieel eetadresje tegen maar gelukkig is de uitbaatster van het pension ook een kokkin. Binnen twintig minuten maakt ze een maaltijd voor ons klaar. Het is eten wat de pot schaft en dat werd een gigantische schnitzel met aardappeltjes en doperwten. Lekker hoor! Daarna hebben we nog wel even zin om de benen te strekken want dat is er nogal bij ingeschoten vandaag. We zitten vlakbij het bos dus maken daar nog even een fijne wandeling. Diesel ook blij, en uitgeput. Wij allemaal trouwens, de luiken gaan dan ook vroeg dicht!

1 juni – Eskilstrup – Helsingor
Voor het ontbijt wordt gezorgd vandaag, we kunnen zo aanschuiven. Heel fijn! Hebben we ondertussen mooi de tijd om wat plannen te maken voor vandaag. We besluiten eerst naar Mons Klint te rijden. Daar zijn we een jaar of tien geleden ook al eens geweest maar het lijkt ons helemaal geen straf om deze krijtrotsen nog eens te gaan bekijken. Via de langste trap van Denemarken (bijna 500 treden) lopen we naar beneden voor het beste uitzicht op de kliffen. Erg spectaculair! We maken er een korte wandeling, vooral om even moed te verzamelen om die treden weer omhoog te klimmen! Uiteindelijk valt dat gelukkig mee en daarna karren we bijna twee uur naar het noorden richting Kopenhagen. Daar liggen een aantal oude caches die we graag willen doen en gelukkig lukt dat ook. We willen eigenlijk ook nog wel even de stad in, maar een kilometer of wat voor de stad zien we ineens een natuurgebiedje waar ontzettend veel mensen zijn. Dat maakt nieuwsgierig dus we maken hier een stop. Blijkt het een fantastisch leuk strand te zijn waar ook honden mogen komen. Een kolfje naar ons hand natuurlijk, dus we zoeken een rustig plekje op waar nog wat honden rondlopen en laten Diesel even lekker zwemmen terwijl wij genieten van de zon (al moeten we natuurlijk wel steeds een stokje gooien of meneer op een andere manier het water in lokken). Hierna hebben we eigenlijk geen zin meer om nog de stad in te gaan dus we rijden lekker door naar Helsingor. Plan is om hier vandaag nog de ferry te pakken naar Zweden, maar uiteindelijk boeken we toch een leuke B&B in Denemarken en blijven we nog één nachtje aan deze kant. We slapen in een piepklein houten schuurtje vrijwel naast het strand, superleuk! Nadat we in het stadje een hapje hebben gegeten maken we dan ook nog een lekkere strandwandeling. Al met al een heerlijk dagje en tot nu toe bevalt dat niet plannen eigenlijk hartstikke goed!

• 02 Juni 2018 - 08:35

Atie Groot:

Hoi kids
    Wat klinkt dat heerlijk allemaal en jullie hebben gelukkig goed weer.
    Lekker om niets te hoeven en in je eigen tempo te reizen, zodat je kan blijven waar het je goed bevalt. Veel plezier verder met z'n drietjes!

• 02 Juni 2018 - 18:44

Jenny:

Hee schatten,

Weer lekker onderweg,wat zal de dies weer heerlijk genieten van al die nieuwe luchtjes overal,kan ie mooi zijn spoor uitzetten,wereldhond!!
    Fijn dat jullie zo een eigen plan trekken zonder iets van te voren te boeken,

fijne vakantie,

Kus