31 mei - Bled - Reisverslag uit Bled, Slovenië van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 31 mei - Bled - Reisverslag uit Bled, Slovenië van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

31 mei - Bled

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

31 Mei 2017 | Slovenië, Bled

We hebben weer lekker uitgeslapen en een ontbijtje bij de bakker gehaald. Fijn, zo’n relaxte start van de dag! Na het ontbijt rijden we richting de Vintgar Gorge, een kloof die volgens de foto’s erg mooi moest zijn. De foto’s logen niet, wat is het hier mooi! Een kloof van 1,5 kilometer lang met daarin op veel plekken kristalhelder water, watervalletjes, grote stenen… Het is echt prachtig! Helaas vonden veel anderen dat ook, want dat is het enige nadeel hier: het pad is smal en het is hier heel erg druk. Niet heel handig als je een hond bij je hebt! We moeten ook over hetzelfde pad weer terug, dus als we weer terug zijn bij de auto begint de dag al redelijk te draaien. We besluiten om nog een toeristische trekpleister te gaan bekijken, het kasteel van Bled. We dachten hier alleen even buiten rond te kunnen kijken maar honden mochten ook mee naar binnen! Helaas niet in het kasteeltje zelf, dus de binnenruimtes hebben we niet gezien, maar dat geeft ook niet. Iedereen komt hier namelijk voor het uitzicht over een eilandje in het meer van Bled, dat is de grootste attractie hier! Op het eilandje staat een kerk en dat levert een zeer fotogeniek plaatje op, dus ook wij kunnen het niet laten om hier flink wat foto’s te schieten. Daarna nog even op zoek geweest naar een nabijgelegen waterval die heel mooi schijnt te zijn, maar we bleken bij een verkeerde (en nogal tegenvallende) waterval uit te komen. Daarna hadden we eigenlijk geen puf meer om nogmaals op zoek te gaan, dus lekker een terrasje gepakt voor een late lunch. Dat leverde een ontzettende afterlunch-dip op, dus terug naar het appartement om nog even lekker te lezen op ons terras (ook al slapen we in de kelder van het appartement, we kunnen evengoed buiten zitten. Wel met een betonnen muur van twee meter hoog als uitzicht, maar buiten zitten is buiten zitten! Vanavond nog even uit eten en dan laten we morgen Slovenië alweer achter ons.

• 31 Mei 2017 - 21:28

Atie Groot:

Zo te zien op de foto's genieten jullie alle drie van de uitzichten, het water en de natuur.
    Wat zien jullie weer veel in korte tijd!
    Goede reis morgenen veel plezier verder.

• 02 Juni 2017 - 19:04

Jenny:

Prachtige fotos,,ik vraag me af wat Diesel op de foto denkt...