18 juni – Tollund – Malmo - Reisverslag uit Malmö, Zweden van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 18 juni – Tollund – Malmo - Reisverslag uit Malmö, Zweden van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

18 juni – Tollund – Malmo

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

18 Juni 2018 | Zweden, Malmö

We zitten in een superleuke B&B met een ontzettend aardige gastvrouw. Gisteren gaf ze aan dat we tussen 8 en 9 kunnen ontbijten dus we zijn er mooi op tijd uit. Het ontbijt is superlekker want ze maakt al het brood zelf. Ze vindt het maar raar dat de ingredientenlijst op een supermarktbrood zo lang is, terwijl je er als je het zelf maakt maar een paar ingredienten voor nodig hebt! Tja, daar kunnen we niets tegenin brengen. Het enige wat we kunnen doen is genieten van de verse broodjes en scones en dat doen we dan ook volop! Ondertussen babbelen we gezellig met de gastvrouw en een andere gast die bij ons aan tafel zit. De Zweden spreken echt heel goed Engels dus dat gaat makkelijk! Eenmaal weer ingepakt zetten we koers naar Lund. Ondertussen maken we nog een paar cache-stops en omdat het maar een klein uurtje rijden is, zijn we er zo. Het blijkt een klein, heel gezellig stadje te zijn waar het prima rondslenteren is. We nemen lekker een bakkie koffie en halen er een lunch, waarna we weer in de auto stappen voor de laatste vijftien kilometer van Malmo. Dit is de derde stad van Zweden maar toch is het niet heel groot. Ook hier zien we weer veel mooie gebouwen en gezellige pleinen. Die Zweden weten ze wel hoe ze mooie plaatsen moeten maken! Ook hier lopen we dus weer lekker rond. Na een tijdje worden we moe en strijken we neer op een terrasje voor nog een heerlijk bakje koffie. Ondertussen zoeken we op booking.com naar een overnachtingsadres. Dat vinden we al snel, op een kleine tien kilometer buiten de stad vinden we een B&B voor een goede prijs. We eten nog een lekker hapje in de stad en rijden dan richting de B&B. De TomTom kent het adres niet maar goed, dan zoeken we gewoon een weg er vlakbij, geen probleem. Eenmaal aangekomen: niets te vinden. De straat vinden we niet, Google Maps blijft maar zeggen dat het op een bepaalde kruising is maar daar is geen straat die zo heet, we zien geen bordje hangen… Heel vreemd allemaal. We zetten de auto aan de kant en googelen ons suf, maar vinden niets. Ondertussen is een nieuwsgierige buurman al komen vragen of we hulp nodig hebben, maar hij spreekt geen Engels dus dat werkt niet echt! Uiteindelijk bellen we de B&B maar op en we krijgen een korte uitleg, maar die komt niet overeen met waar we zijn… Heel vreemd! Op een gegeven moment vraagt de vrouw wat de dichtstbijzijnde plaats is, dus wij zeggen Malmo, blijkt de B&B een paar honderd kilometer verderop te liggen! Blijkt dat haar accommodatie nieuw is op booking.com en blijkbaar hebben ze daar niet het goede adres ingevoerd, wij zijn namelijk al de tweede binnen een half uur die haar hierover belden. Haha, lekker dan! Kunnen we op zoek naar wat anders… Gelukkig blijkt een hotel vlak buiten het centrum van de stad inmiddels flink in prijs verlaagd en kunnen we alsnog voor een redelijke prijs overnachten. De kamer komen we ’s avonds niet meer uit, want zowel wij als de hond hebben het end wel in de bek!

• 18 Juni 2018 - 19:50

Atie:

Balen, maar mazzel dat er nog een betaalbaar hotel te vinden was!
    Geniet er nog even van, groetjes mam.