17 november - Captiva Island - Reisverslag uit Captiva Island, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 17 november - Captiva Island - Reisverslag uit Captiva Island, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

17 november - Captiva Island

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

17 November 2016 | Verenigde Staten, Captiva Island

Vannacht hebben we de gordijnen wél goed dicht gedaan dus we slapen wat langer dan gisteren. We zijn dan ook mooi op tijd op pad. Eerst ontbijt! Dat doen we in ‘The Island Cow’. Schijnbaar een van de bekendste restaurants op Sanibel en we snappen wel waarom, een echt gezellig restaurantje en ze serveren er fantastische ontbijtjes die ons tot ver na de lunch vol houden. Leuk! Een paar minuten verder zit een shop waar we fietsen willen huren voor vandaag. Dat gaat extreem makkelijk. Geen borg, geen sloten mee, je betaalt voor 2 uur en kijk maar wanneer je hem terugbrengt. Het verschil mag je dan later bijbetalen. Supermakkelijk en binnen no time hebben we dan ook twee fietsen (met een heerlijk zadel!) onder onze kont. We zijn al halverwege Sanibel en besluiten naar het einde van het eiland te fietsen. Dat is helemaal niet ver, maar een kilometer of drie. Maar natuurlijk doen we er wat langer over omdat er onderweg caches gezocht moeten worden. Dat doen we trouwens met beleid, want op een gegeven moment spot ik een wegkronkelende slang in een bosje en Niels denkt bij een van de caches dat hij de cache ziet (we zochten namelijk naar een plastic salamander) maar dat blijkt een levend dier te zijn… Het heeft de kleur van de boom en wat het precies is kunnen we niet goed zien, maar we denken dat het een soort kikker is. Kortom: opletten! Aangekomen bij de vuurtoren op het puntje van het eiland gaan we even het strand op. Je ziet iedereen daar lopen met een gekromde rug, een soort klein visnetje en een zakje. Ziet er een beetje gek uit maar iedereen is hier op zoek naar mooie schelpen. Sanibel is namelijk een van de drie beste plekken ter wereld om schelpen te zoeken! Wij zijn een beetje laat en vinden niets bijzonders meer, maar we zien prachtige exemplaren in de zakjes van andere mensen zitten. Ook spotten we nog een ‘Osprey’ (visarend) die een versgevangen vis zit weg te werken. Kortom: we genieten volop van dit fietstochtje! Na vier uur peddelen vinden we het mooi geweest en leveren we de fietsen weer in. Even een lunchgerecht gedeeld bij hetzelfde restaurant van vanochtend, want de porties zijn hier zo enorm dat dat makkelijk kan en ook vaak gedaan wordt. Echt trek heb je aan het einde van zo’n vakantie ook eigenlijk niet echt meer, we hebben al teveel gegeten! Voor vanavond halen we dan ook alvast een sandwich ‘to go’ zodat we niet uit eten hoeven. Moeilijk voor te stellen maar ook daar ben je een keertje klaar mee, haha! De zon staat nog redelijk hoog en we installeren ons nog een klein uurtje op een strandstoel, heerlijk. Wanneer het zonnetje bijna onder gaat gaan we weer terug naar de kamer om daar nog een paar uurtjes te relaxen. We komen in ieder geval helemaal tot rust hier!