12 november - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 12 november - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

12 november - New York

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

12 November 2016 | Verenigde Staten, New York

De laatste volle dag in de stad. We beginnen heeeeel langzaam te wennen en worden elke dag iets later wakker. Vandaag was de eerste keer pas om half 6. Rond negenen stappen we de straat op en blijkt dat het weer flink koud is. We mogen niet klagen want het is alweer november, maar toch hoop je dat het zonnetje sterker is dan hij doet blijken. Toch wel prachtweer en we zoeken een ontbijttentje. De stad is zo groot dat er zelfs in de buurt van het hotel genoeg zit om elke dag ergens anders te ontbijten. Nu vinden we ook weer wat leuks, maar we zitten een beetje in de lijn van de wind als de deur open gaat, echt koud! Toch maar weer snel op stap. Sandra heeft gelezen dat we bij de MET kunnen betalen wat we willen om naar binnen te mogen, en dat is toch wel anders dan de 25 dollar die ze overal aangeven. Het is een enorm groot museum met 3 verdiepingen waar je makkelijk de hele dag kunt verdwalen. Ze wil de van Gogh graag zien, maar die blijkt achteraf toch in een ander museum te hangen. Toch slenteren we 2 uurtjes langs allerlei moois totdat het tegen de middag loopt en we ook nog even naar Williamsburg aan de andere kant van de east river willen. Dat schijnt pas rond de middag tot leven te komen. Lang leve de metrokaart, lekker onbeperkt reizen. De wijken zijn heel hip en veel meer laagbouw. Ook is alles veel rustiger en is er genoeg leven in de brouwerij. Hier lopen we even rond, kijken in wat winkels en pikken een hapje mee. Ook hier zou je geen stuiver voor geven maar met een wachttijd van een uur om te mogen zitten moet het toch wel goed zijn. We nemen wat to-go mee en in de chaos krijgen we als wisselgeld het betaalde geld weer terug. Deze gratis lunch wordt gesponsord door… In deze extreem dure wijk kun je wel zien hoe goed het leven is. We willen graag een mooi souvenir kopen en zien een heel mooie landkaart die met verf bespoten is, echt heel leuk, maar 45 dollar is wat aan de dure kant. Zo is het eigenlijk overal. De knip is al behoorlijk leeggeschud. Van het slenteren wordt je moe, dus we besluiten weer terug naar Manhattan te gaan. Op tripadvisor een tent gevonden die de beste hotdogs heeft, dus dat moeten we proberen. Eigenlijk nog te vroeg op de dag om te gaan avondeten, maar we zijn er toch. Het eten bleek inderdaad echt super te zijn. Dan moeten we vanavond laat nog maar een klein hapje gaan doen. Ook hier wordt het al vroeg donker dus we gaan terug naar het hotel om weer even tot rust te komen. Ondanks dat je niet zo gek veel doet, ben je ’s avonds wel lekker duf.

• 13 November 2016 - 10:07

Atie Groot:

Hoi kids

Lekker dat jullie wat wennen aan de andere tijd en daardoor wat langer slapen, want jullie doen toch veel zo' n dag en van slenteren in een museum wordt je zeker moe.
    Leuk om eens in een dure wijk rond te lopen, maar wel met de hand op de knip!
    Goede vlucht en veel plezier verder, groetjes mam.