11 november - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 11 november - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

11 november - New York

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

11 November 2016 | Verenigde Staten, New York

Het uitslapen wil nog steeds niet erg lukken, om half acht zijn we alweer helemaal klaar om de stad te verkennen! Gelukkig zijn we in The City That Never Sleeps dus hebben we ook op een vroeg tijdstip geen enkele moeite om een ontbijtadres te vinden. We nemen een ontbijt ‘to go’ en stappen meteen de metro in richting Wall Street. Grappig om in dit zakengedeelte van de stad alle businessmensen naar hun werk te zien gaan. We slenteren rustig richting de Hudson want voor deze ochtend heeft Niels een klein cacherondje aan de overkant gepland. Zo bezoeken we nog een andere staat (New Jersey) en dat staat natuurlijk leuk in de statistieken haha! Er blijkt een krakkemikkige ferry ieder half uur naar de overkant te varen, helemaal prima. We slenteren op ons gemak door dit enorm grote park en genieten volop van het uitzicht op Manhattan en het Vrijheidsbeeld. Onderweg pikken we de caches mee, een heerlijke ochtend! Weer terug in de stad pakken we de metro naar een gedeelte waar we nog niet zijn geweest. We komen terecht in een extreem populair lunchtentje waar we ruim een kwartier moeten wachten voor we op een ieniemienie plekje aan de gemeenschappelijke tafel terecht kunnen. Erg grappig dat je hier in de stad overal van die piepkleine restaurantjes hebt. De populaire plekken herken je dan ook meteen aan de rij die ervoor staat! Ook hier bleek dat gelukkig wel weer terecht, heerlijk gegeten! In dit buurtje (Little Italy) staan ontzettend veel mooie gebouwen met de typerende trappetjes aan de buitenkant, dus we wandelen rustig verder met een gebogen nek. Uiteindelijk komen we weer uit op Broadway, dit blijkt dé winkelstraat van de stad en er zit een adresje waar ik graag even wil kijken. Na flink wat ‘blocks’ richting het noorden te hebben gewandeld komen we aan bij The Flight Club, een enorme sneakerwinkel waar het aanbod eigenlijk te groot is. Helemaal overweldigd zien we eigenlijk niets wat we even willen passen! Ook stappen we nog even binnen bij Strand, de grootste tweedehands-boekenwinkel van Amerika. Ook hier geldt weer: teveel keus! Maar erg leuk om even te snuffelen. Met alweer meer dan 20.000 stappen op de teller begint de vermoeidheid een beetje toe te slaan. Uitrusten in het nabijgelegen park gaat alleen niet door want daar staan een boel mensen te protesteren. Waartegen is ons niet helemaal duidelijk. We zien borden met ‘Black Lives Matter’, ‘Free Hugs’, bordjes tegen homohaat en – uiteraard – anti-Trump borden. Kortom, als je ergens tegen bent moet je hier zijn vandaag. Wij willen er alleen maar snel vandaan en duiken de metro in, terug naar het hotel. Nog even een uurtje relaxen op de kamer begint standaard te worden, toch vermoeiend zo’n stedentrip! ’s Avonds happen we een heerlijke burger weg in weer zo’n piepklein restaurantje en dan zit de dag er alweer op. Morgen alweer onze laatste dag in NYC!

• 12 November 2016 - 10:29

Atie Groot:

Hoi kids

Zo te horen vermaken jullie je prima!
    Wat heb je daar toch veel verschillende wijken, maar dat is natuurlijk ook weer leuk om te zien.
    Inderdaad vermoeiend, maar volgende week kunnen jullie lekker uitrusten.
    Geniet van jullie laatste dag in NYC.

• 12 November 2016 - 18:44

Jenny:

Jeetje wat zien jullie lekker veel,goed bestede dag en inderdaad best vermoeiend zoveel lopen.Kus.