8 november - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 8 november - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

8 november - New York

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

08 November 2016 | Verenigde Staten, New York

Door de jetlag zijn we gisteren erg vroeg in slaap gevallen en uiteraard ook erg vroeg klaarwakker. Rond half 5 en nog volledig donker, maar wij zijn al op. Uiteindelijk toch pas rond 7 uur opgestaan en en de plannen voor vandaag gemaakt. We gaan met de metro naar het verste punt van New York. Daarvandaan willen we een wandeling maken langs allerlei highlights van de stad. Op het moment dat we daar zijn is het nog erg vroeg en kunnen we met de gratis ferry naar Staten Island, een manier om redelijk dicht langs het vrijheidsbeeld te gaan zonder daar de hoofdprijs voor te betalen. Een ontbijtje voor onderweg bij de Starbucks moet het dan maar even doen. Na een goed uur hebben we de retourtrip gemaakt en hebben we wel genoeg puf voor een wandeling door de stad. Hier doen we allerlei bekende en minder opvallende plaatsen aan. Op Wall Street nemen we even een kijkje, maar dat valt eigenlijk nog wel tegen. Alleen de gebouwen zijn erg mooi. We nemen maar even een hotdog, want dat hoort toch echt bij New York. Natuurlijk bezoeken we ook het 9/11 memorial en dat blijkt behoorlijk heftig, er komen wel wat traantjes tevoorschijn. Ze hebben er dan ook echt iets moois van gemaakt. Na langs een paar oude kerken gelopen te zijn, beklimmen we de Brooklyn Bridge. Een beste klus, maar erg mooi. De benen beginnen al een beetje tegen te werken dus we stoppen in Chinatown om een hapje sushi weg te werken. Daarna lopen we nog langs een park waar de locals zich ophouden. Het lijkt een soort muzikale middag want er zitten verschillende groepjes Chinezen met instrumenten en ‘zangeressen’ die echt héél vals zingen. Supergrappig om even te bekijken. Het weer wordt eigenlijk alleen maar beter en we zien mensen in korte broeken en t-shirts, maar wij houden onze jassen gewoon aan. Ziek worden doen we niet op vakantie. Na vele kilometers pakken we de metro en worden we door een zeer behulpzame man op weggeholpen. We komen vlakbij de plaats uit waar Clinton zich ophoudt en zien idioot veel politie op de weg. Er worden zelfs hele straten voor afgezet. De verkiezingen zijn nog in volle gang, ook al krijgen we daar niet heel veel van mee. Na een wandeling over de high line, een oude spoorlijn boven de stad die nu is omgedoopt als groene oase zijn we helemaal kapot. We duiken een bar in waar ze lekkere hardrock draaien en drinken een paar biertjes. Ondertussen zijn we zelf ook een beetje draaierig en het is inmiddels al donker buiten. In een sportbar besluiten we een burger weg te happen en we komen op ons tandvlees terug op de kamer. Ook vanavond gaan de luiken weer op tijd dicht. Rond negenen liggen we alweer in bed. Het was een prachtige dag, maar erg vermoeiend.

PS foto's toevoegen lukt helaas niet door de slechte wifi!

• 09 November 2016 - 19:12

Sjoerd:

Klinkt goed Niels. Zo te horen hebben jullie al een hoop gezien.
    Gaan jullie ook nog naar Central Park?

Foto's komen in een album? Ben benieuwd.

• 09 November 2016 - 21:34

Atie Groot:

Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan.
    Het zal wel overweldigend zijn de grootte van de stad en de gebouwen.
    Jullie hebben je eetgewoontes al goed aangepast aan het land waar jullie zijn.
    Veel plezier verder en groetjes van mam.