7 november – Amsterdam – New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu 7 november – Amsterdam – New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

7 november – Amsterdam – New York

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

07 November 2016 | Verenigde Staten, New York

Lang naar uitgekeken en vandaag is het dan zover: we vliegen naar The Big Apple! Omdat we pas om half twee vliegen kunnen we lekker rustig aan doen en de laatste dingetjes in orde maken. Atie brengt ons naar Schiphol en na een vlot ritje kan het wachten beginnen. Hoort erbij! We vliegen met KLM en wat is het toch relaxed, lekker veel beenruimte en met een beetje films kijken is de vlucht zo voorbij. De marechaussee in Amerika is natuurlijk altijd spannend, tegenwoordig mag je zelf een soort van ‘pre-scan’ doen en Niels komt daar prima door heen maar bij mij verschijnt er een groot kruis. Oeps… Bleek gelukkig uiteindelijk niets te betekenen en we kwamen prima door de check heen. We pakken de Airtrain en daarna de metro naar ons hotel, dan ben je ruim een uur verder dus dat geeft al even aan hoe enorm deze stad is. Tegen de tijd dat we daar zijn is het thuis al elf uur ’s avonds dus de vermoeidheid begint een beetje toe te slaan. Snel de stad in om een hapje te eten en dat ging weer op zijn Amerikaans: het hoofdgerecht kwam op tafel toen het voorgerecht nog niet eens op was en met een half uurtje stonden we weer buiten haha! Maar goed, dat wisten we nog van onze vorige Amerika-trip, gezellig dineren is er in de USA niet echt bij… We besluiten om nog een rondje te lopen want als we ergens gaan zitten vallen we zeker in slaap, dus we slenteren richting Times Square. Met zoveel lux is het onmogelijk om je ogen dicht te laten vallen, manmanman wat een licht overal. Naast een hoop winkels is er hier eigenlijk niets te zien dus we lopen rustig terug naar het hotel waar we om negen uur de luiken sluiten. Morgen verkiezingsdag, toch wel spannend gezien Trump en Clinton ook daadwerkelijk in NYC zijn morgen!

• 08 November 2016 - 19:30

Atie Groot:

Mooi dat alles goed is verlopen, het is toch altijd weer spannend als je de douane gaat passeren.
    En nu kan het genieten beginnen.
    Te gek dat de presidentskandidaten beiden in NYC zijn.

• 08 November 2016 - 20:23

Jenny:

Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad,en ach die vermoeidheid gaat vanzelf over,let op he,jullie hebben vakantie!!!!Geniet er maar lekker van,dikke kus.