Dag 12 - 18 mei - Kinlochleven - Stirling - Reisverslag uit Stirling, Verenigd Koninkrijk van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 12 - 18 mei - Kinlochleven - Stirling - Reisverslag uit Stirling, Verenigd Koninkrijk van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 12 - 18 mei - Kinlochleven - Stirling

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

18 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Stirling

We slapen voor ons doen ontzettend uit en moeten haasten om voor half tien de kamer te verlaten (zoals verzocht). Toch leuk hoor zo’n hostel, we smeren bammetjes in de gezamenlijke keuken en dat heeft toch ook wel weer wat. Het regent nog steeds dus we pakken snel onze spullen in en gaan op weg. Ondanks de regen is het landschap van Glencoe waar we doorheen rijden, adembenemend mooi. We stoppen even bij de beroemde Three Sisters maar aangezien de toppen in een dikke mist hangen, zien we ze niet op hun best. Gelukkig blijkt dat hoe verder we rijden, hoe beter het weer wordt. Bij Portnellan maken we een stop om de berg Ben More te beklimmen, daar ligt de oudste cache van Schotland en die willen we graag doen. Dat liep even anders… We wisten dat het een pittige wandeling zou worden dus we gingen goed voorbereid op pad, maar onze wandelschoenen waren geen partij voor de zeiknatte ondergrond. Al gauw maakte het al niet meer uit en waren we compleet doorweekt, dus letten we ook wat minder op waar we liepen en wat meer op de omgeving. Het is hier namelijk prachtig! We lopen langs een smal, heel snel stromend riviertje met veel watervalletjes. Denk daarbij op de achtergrond de Ben More – inclusief besneeuwde top – en je ziet het voor je. Ondanks onze zeiknatte voeten dus volop aan het genieten! Helaas bleek na drie kwartier lopen dat we aan de verkeerde kant van de rivier zaten en zeker met Diesel bij ons zagen we geen mogelijkheid deze over te steken. We hebben het dus opgegeven en zijn teruggeklauterd. Toen we wegreden, zagen we een stuk verder langs de weg keurig het routebordje naar Ben More. Tja, als je alles van te voren weet… Jammer, dat wel! Het is nog vrij vroeg (we hadden bedacht drie uur kwijt te zijn met deze wandeling maar dat werd dus wat minder) dus we hebben onderweg nog wat extra stops gemaakt langs plaatsen waar we langsreden. Zo zijn we terechtgekomen bij de Falls of Dochart in een vreselijk toeristisch dorpje, en maken we ook nog een stop bij Doune Castle, waar Monty Python is opgenomen. Laat in de middag komen we aan op een boerderij op een paar kilometer van Stirling maar echt in the middle of nowhere. Hier slapen we vanavond. Door de eigenaresse die echt niet te verstaan is worden we hartelijk welkom geheten. We hebben al flinke trek dus we laden alle spullen uit en rijden nog even terug naar Stirling om een hapje te eten. Weer een dag voorbij!

PS foto's volgen nog!

• 20 Mei 2015 - 14:05

Atie Groot:

Lekker toch een keertje uitslapen, het is tenslotte vakantie.
    Jammer van de foute route, maar zo te lezen, was er genoeg moois om van te genieten!