Dag 6 - 12 mei - Grantown-on-Spey - Inverness - Reisverslag uit Inverness, Verenigd Koninkrijk van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 6 - 12 mei - Grantown-on-Spey - Inverness - Reisverslag uit Inverness, Verenigd Koninkrijk van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 6 - 12 mei - Grantown-on-Spey - Inverness

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

12 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Inverness

De eigenaren van de B&B zorgen goed voor ons. Gisteravond mochten we al een voorkeur doorgeven wat we als ontbijt wilden eten en dat stond vanochtend keurig voor ons klaar. We kregen scrambled eggs met gerookte Schotse zalm erdoor, lekker! Daarna zijn we rustig op weg gegaan. We rijden vandaag naar Inverness, via de snelweg zou je er binnen een uurtje zijn maar dat willen we natuurlijk niet. We hebben dan ook het plan opgevat om binnendoor richting de noordkust te rijden, daar even rond te kijken en dan langzaam richting de stad te rijden. Zo gezegd, zo gedaan! De binnendoor-route blijkt prachtig, we krijgen nog lang geen genoeg van de weidse landschappen hier! Aangekomen bij de kust blijkt er hier helaas geen zandstrand te zijn, maar een strand van flinke kiezels. We maken hier dan ook maar een heel kort wandelingetje en rijden door naar Nairn. Dit is de grootste plaats aan de kust en we zoeken hier even een bakkertje op voor koffie en een scone. Die smaken toch nergens lekkerder dan hier! Het weer is overigens weer heel vreemd vandaag. Zo krijg je een gigantische regenbui op je hoofd en vijf minuten later is er weer een stralend zonnetje. We hebben inmiddels al meerder Schotten horen zeggen dat je hier regelmatig ‘four seasons in one day’ hebt, en dat lijkt inderdaad waar te zijn. We zijn de hele dag in de weer met wisselen tussen winterjas, zomerjas en geen jas! Even later arriveren we bij een mooi bos waar een serie caches ligt. Diesel is er nog maar weinig uitgeweest vandaag dus we maken hier een flinke wandeling van 2,5 uur waarin we welgeteld twee andere mensen tegenkomen. Heerlijk! Vanaf het bos is het nog maar een klein stukje rijden naar Inverness, de hoofdstad van het noorden. Het blijkt inderdaad een redelijke plaats te zijn. De auto even geparkeerd en de Primark en de Aldi geplunderd. We hebben namelijk bedacht om vanavond maar eens een salade te maken, want het is werkelijk onmogelijk om hier iets gezonds te eten. Bij elk restaurant waar we tot nu toe zijn geweest krijg je bij je hoofdgerecht alleen maar friet als bijgerecht. Met een beetje mazzel krijg je er een klein bakje met coleslaw bij (met meer dressing dan groenten) dus we hebben wel een vitamineboost nodig. Op de kamer flansen we snel de salade in elkaar, heerlijk! Door de verkoudheid hebben we geen puf meer om nog iets te gaan doen. Lekker relaxen dus!

• 14 Mei 2015 - 21:43

Atie. Groot:

Zo'n lekker ontbijtje krijg je hier niet!!
    Wat heerlijk om te wandelen in zo' n mooie en rustige omgeving, genieten dus.
    Jammer dat jullie verkouden geworden zijn .

Groetjes mam