Dag 2 - 8 mei - Newcastle - Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 2 - 8 mei - Newcastle - Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 2 - 8 mei - Newcastle - Edinburgh

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

08 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Van een natte snuit in je gezicht word je snel wakker, dus wij stonden al om half acht naast het bed vanochtend. Even een ontbijtadresje gezocht en dus al vroeg op pad. Het plan was om vandaag binnendoor naar Edinburgh te rijden. Zo gezegd, zo gedaan. Onze eerste stop was Bolan Lake. Hier lag een serie caches om een meer heen, een leuke stop en een prima plek om Diesel even te laten rennen. Om het meer heen bleek ook nog eens een bos te liggen, dus hij heeft zich hier helemaal uitgeleefd! Bij Carter Bar – de grensplaats – uiteraard even een stop gemaakt voor een foto bij de grenspaal. Verder stonden de historische stadjes Jedburgh, Melrose en Roslin op het programma. Die eerste twee staan bekend om hun abdij (ruïne). Mooi om te zien maar we hebben eigenlijk vooral genoten van de wegen zelf. Wat is het hier heerlijk rijden! We hebben lekker rustig door alle kronkelweggetjes getoerd. Koolzaadvelden, stenen muurtjes, heuvels met heel veel schapen, bruggen die zo smal en zo hoog zijn dat je eerst hard moet toeteren voor je er overheen rijdt... Zo hadden we het ons ook zeker voorgesteld! Eenmaal in Edinburgh was ons appartement snel gevonden. De auto parkeren bleek lastiger, maar uiteindelijk was ook dat gelukt. Nadat we bij drie restaurants weer zijn weggegaan (want geen plek!), zijn we uiteindelijk bij een pub beland die nog welgeteld een tafeltje vrij had. De vrijdag blijkt dus een populaire stapavond voor de Schotten! We hebben lekker genoten van een biertje & een burger, net wat je nodig hebt na een lange dag als deze!

• 08 Mei 2015 - 23:07

Atie Groot:

Zo te zien vermaken jullie je prima!!
    Geniet van de natuur en de rust.

• 10 Mei 2015 - 12:13

Jenny:

Wauw zo te lezen moet het er wel prachtig zijn, en diesel vermaaktzich opperbest, kus