Dag 20 - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 20 - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 20 - San Francisco

Door: Niels & Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

27 September 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

We hebben een goed luxueus hotel, en daar horen prima kamers bij. Op wat verkeerslawaai na hebben we een prima nacht gehad, geen kakkerlakken en geen buren die je alles hoort doen. De bedden zijn ook eindelijk weer eens vergelijkbaar met thuis. We hadden de wekker gezet want we gaan vandaag weer een van de hoogtepunten van de vakantie bekijken, Alcatraz! We waren al voor de wekker wakker en zijn om half 9 naar buiten gegaan. Het hotel is erg duur, dus we wilden buiten de deur een ontbijt scoren. Dit hebben we uiteindelijk op pier 39 gedaan, een prachtig aangeklede omgeving. Geheel uit hout opgetrokken winkeltjes en een super leuke aankleding. Daarnaast liggen hele grote vlotten met zeeleeuwen die daar de hele dag liggen. Een enorm gekakel en prachtige gevechten als ze elkaar van de vlotten afduwen. Want al heb je een heel vlot voor jezelf, je gunt een ander toch geen plekje in de zon? Hierna zijn we doorgelopen naar pier 33, waar we aan boord zouden gaan van de alcatraz cruises. We bleken een half uur te vroeg te zijn, dus zijn we nog even over de boulevard geslenterd, enorme cruiseschepen die net aangelegd hadden werden uitgeladen met mensen, zo vreselijk druk! Na een korte trip met de ferry stonden we op oude gevangenisgrond. Het is echt maar een heel klein eilandje waar we eerst even hebben rondgekeken en daarna een perfect in elkaar gezette self-audio tour hebben gelopen. Die kon je stop zetten als je wat meer de tijd wilde hebben om de bordjes te lezen. Deze tour hebben we gecombineerd met een echt goed opgezette virtual cache. Na een paar uurtjes hadden we het hele eiland gezien en wilden we de film die ze aanboden nog even kijken. Dit bleek een discovery documentaire, maar was mooi om te zien. Toen die afgelopen waren en we in de rij wilden gaan staan voor de ferry terug werd er net een last call omgeroepen, dus even een klein stukje rennen en we hadden mazzel dat we als laatsten aan boord konden. We hebben de boulevard helemaal afgelopen en bij een van de vele eettentjes wat te eten gehaald. Daarna wilden we met de cable carts naar Chinatown. Er stond wel al een flinke rij, maar we gingen er toch maar instaan. Bij het kaartjes kopen schoot een vrouw die haar vlucht dreigde te missen ons aan of we twee kaartjes voor 10 dollar wilden kopen in plaats van voor 12. Klein mazzeltje dus. Na echt onnodig lang in de rij te hebben gestaan mochten we mee, we hadden een prachtige sta plek aan de linkerkant van het apparaat waardoor we het geheel echt meemaakten zoals we wilden. Het was heel gaaf om mee te maken. Wij stapten iets eerder af, maar dat was niet zo moeilijk, dat was letterlijk van de plank afstappen en je stond op straat. In Chinatown was het echt een chaos met winketjes. Dat was erg leuk om te zien en tussen rond te snuffelen. Al met al was het ondertussen al 6 uur en hebben we daar een hapje gegeten en zijn we de heuvels over terug gelopen naar het hotel. Nog wat prachtige foto’s van de ondergaande zon gemaakt en op de kamer even teruggetrokken en opgefrist. Wat een dag, heel veel gelopen, indrukken gemaakt en schitterende dingen gezien. We gaan lekker op tijd op stok.

• 28 September 2013 - 09:09

Atie:

Hoi kids

Wat is het toch een prachtige stad.
    Alleen die imposante brug al!
    Zal wel heel indrukwekkend geweest zijn dat Alcatraz.
    Gaaf een rit met de cable cars, hoef je lekker niet te klimmen, jullie zullen je ogen wel uitkijken in San Francisco!!
    Veel plezier nog, groetjes mam

• 28 September 2013 - 11:42

Jenny Nota:

Hee schatten,

Wat een superstad zeg,heel indrukwekkend om rond te lopen voor een keer.
    Wat een kleine cel in de gevangenis,claustrofobisch!!!
    Jij bent wel poepiebruin San!
    En jij uiteraard ook Niels.
    Prachtige foto s weer.

Geniet nog maar lekker,
    dikke kus.

• 28 September 2013 - 14:07

Nellie Ouweltjes:

Hi Niels en Sandra,
    Ik heb de verhalen meegelezen, wat hebben jullie veel gezien!!! Dit pakken jullie maar even mee!
    alvast een heel goede terug reis.
    groet Nel De Woude