Dag 19 - El Portal - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 19 - El Portal - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 19 - El Portal - San Francisco

Door: Niels & Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

26 September 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Vannacht weer niet zo super geslapen, dus we stonden al vroeg naast het bed. Om half negen vertrokken we richting onze allerlaatste bestemming: San Francisco. Het is echt ongelooflijk hoe snel het is gegaan, al lijkt het aan de andere kant ook alweer eeuwen geleden dat we in Los Angeles waren. Na een uurtje rijden door een mooi bosgebied, zijn we in het plaatsje Mariposa even gestopt om bij een bakkerij een lekker ontbijtje te halen. Zo zijn we al rustig toerend / cachend verder gereden. Van de groene, bosrijke omgeving kwamen we hier ineens weer in een soort heidelandschap terecht, met van dat gele gras, heel apart! Ook hebben we hier wat landbouw gezien, dat is hier ook heel uniek! Om een uur of vier kwamen we over de Bay Bridge de stad binnen, we kunnen al een glimp opvangen van de beroemde rode brug en van Alcatraz, heel gaaf! We zijn echt ontzettend blij dat de TomTom hier zo goed werkt, want wat een drama is het om hier te rijden, alles eenrichtingsverkeer uiteraard. Gelukkig loodst TomTom ons vlekkeloos naar het hotel en worden we hier heel netjes opgevangen door een bellboy die ons helpt met de bagage. Jaja, onze laatste nachten brengen we door in een luxe hotel, fijn hoor! Nadat de bagage op de kamer staat gaan we snel weer naar beneden want we brengen vandaag al de auto terug. In de stad heb je daar toch niets aan en bovendien zijn de parkeerkosten hier bizar hoog, 50 dollar per nacht is heel gewoon! De auto inleveren ging vlot en daarna zijn we lekker teruggelopen naar het hotel om alvast een beetje kennis te maken met de stad. Een tochtje van 3 kilometer maar daarna waren we wel helemaal kapot! San Francisco is namelijk op heuvels gebouwd en die zijn niet mis, de straten zijn hier echt waanzinnig steil! We moesten dus eerst een flink eind klimmen en daarna dat hele stuk weer naar beneden. Nou ja hebben we onze beweging ook weer gehad. Na ons even te hebben opgefrist hebben we een drankje gedaan in het hotel, waar ze elke dag een wijnproeverij organiseren, erg leuk. Daarna naar de pier gelopen om een hapje te eten, een erg leuk sfeertje hangt hier (op de vele zwervers na maar die heb je nou eenmaal overal) dus hier komen we de komende dagen vast nog wel een keertje terug.

• 27 September 2013 - 09:07

Atie:

Hoi kids

Lekker nog een paar dagen een luxe hotel om de reis mee af te sluiten.
    geniet volop van deze laatste dagen, wat is de tijd omgevlogen!!
    Heel, veel plezier verder, groetjes mam.

p.s. Ik heb gisteren een reis door het lichaam gemaakt, heel interessant.

• 27 September 2013 - 11:27

Jenny Nota:

Hee schatten,

Ja de laatste paar dagen gaan in,geniet ervan,voor je het weet kunnen jullie die heerlijke Diesel en die
    ex-katers weer knuffelen.

Veel plezier nog en geef je ogen goed de kost.

Dikke kus.

• 27 September 2013 - 12:40

Ria Ransijn:

Veel plezier nog in San Francisco, vergeet niet om over de Golden Gate bridge te lopen, echt fantastisch. Een prachtig gezicht over de baai en de stad. Dat vergeet je nooit meer. Wij zijn vanaf pier 39 helemaal lopend naar de Golden Gate brug gegaan. Het was wel een aardig stukkie...

Goede reis terug naar huis.