Dag 14 - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 14 - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 14 - Las Vegas

Door: Niels & Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

21 September 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag zal waarschijnlijk de drukste dag van de vakantie zijn. Ondanks dat besluiten we om het er toch nog maar eens lekker van te nemen en proberen een beetje uit te slapen. Dat ging redelijk en rond een uur om half 10 stonden we in de ontbijtzaal, uiteraard moet je dwars door het casino om daar te komen, maar dat is natuurlijk wel slim ingesteld. Een vrij goed, maar toch best wel weer groot Amerikaans ontbijt later stonden we klaar om een paar kilometer met de auto te rijden. We doken de Strip op en besluiten hem dan maar ergens in een parkeergarage bij een willekeurig casino neer te zetten, want dat zijn de enige gratis parkeerplaatsen die er zijn. We komen uit bij de Venetian, eentje die hoog bij Sandra op haar lijstje stond. Na een kwartier door het hotel lopen, waar ongelofelijk veel winkels en gokautomaten staan hebben we de meeste aankleding wel gezien. Prachtige zuilen en heel mooie gondels voor de deur. Helaas was de binnenkant aan renovatie toe, zodat de grachten niet vol water stonden. Op deze manier gingen we eigenlijk te werk, we liepen de hele Strip door en gingen casino in en uit tot we onze benen begonnen te voelen. We hebben de auto gehaald en deze in een ander hotel gezet, het Aria hotel. Dat zei ons niet zo veel, maar oh, wat is dat idioot groot. Eigenlijk is heel Las Vegas zo ingesteld. Enorm groot en de volgende doet daar nog een stapje bovenop. De hotels/casino’s hebben zo hun eigen thema en overal is het nog uitgebreider en mooier dan de vorige. Hele stadjes zijn er nagemaakt als Parijs, Venetië en New York. Het Bellagio heeft een enorme vijver voor de deur waar ze ieder half uur een show met de fonteinen laten zien. Alles is echt onbeschrijfelijk. We hebben ook ontzettend genoten van de sfeer die er hangt, toeristen gaan heel gek gekleed en overal staan er vrouwen in bikini met verentooien om je maar een hotel in te krijgen. Vooral veel Aziaten die enorme hoeveelheden geld inzetten aan de goktafels. We hebben onze ogen dan ook uitgekeken. De stoepen zijn zelfs compleet voorzien van geluidsinstallaties en videoschermen die schreeuwen om je aandacht. Na veel te veel kilometers slenteren besluiten we bij een Mac te eten en daarna naar een show van de Blue Man Group te gaan. Die treden 2 keer per avond op in het Monte Carlo hotel. Nu we er zo dichtbij zijn, willen we het toch meemaken. Niels had er thuis al voor gekeken maar vond de tickets toch te duur. Nu in Vegas lijkt alles evengoed zo duur, dus toch maar de hand over het hart gehaald en de kaarten bemachtigd. Na een korte introductie door het casino werden we de zaal ingeleid en seconden voordat het begon bleek dat het niet was uitverkocht en zijn we een aantal plaatsen opgeschoven om een beter zicht te hebben. Deze plaatsen waren 15 dollar per kaartje duurder, dus maar goed dat we niet voor de upgrade gegaan zijn, want die kregen we nu gratis. De show was nog mooier dan de stad zien zelf. Wat hebben die gasten vreselijk veel moois uit de kast getrokken! We hebben echt met kippenvel op onze armen gezeten. Niels van genot, en Sandra van genot en de kou… Na de show hebben we de wandeling in het donker over de Strip nogmaals herhaald met als doel om de fonteinenshow bij het Bellagio nogmaals te bekijken, in het donker met de lichtshow erbij. Prachtig! Aansluiten hebben we een kwartier gedaan om met de auto 2 kilometer te overbruggen. Blijkbaar moet iedereen dan opeens als het avond is met de auto of taxi de Strip over, echt bizar. Mensen moeten zichzelf per se in de picture spelen. Grote limo’s en waaghalzen op de motor mogen uiteraard niet ontbreken. Helemaal gesloopt zijn we rond tienen ons bedje op gaan zoeken. Veruit onze langste en vermoeiendste dag tot nu toe onder de voeten.

• 23 September 2013 - 10:02

Atie:

Hoi kids

Toch we raar on de Eiffeltoren in Amerika te zien.

Ik heb ook iets fout gedaan zag ik met mijn reactie, het staat nml. bij de verkeerde dag.

Groeten mam

• 23 September 2013 - 11:15

Ria Ransijn:

Wat zullen jullie moe geweest zijn! En zo een mooie show dat moet je gewoon overkomen.