Dag 12 - Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 12 - Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 12 - Bryce

Door: Niels & Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

19 September 2013 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Vandaag voor de tweede keer niet hoeven inpakken omdat we vanavond weer in hetzelfde hotel slapen. Niet dat we daar nu zo blij om moeten zijn, want alles is supergehorig door de dunne gipsen muren en grote hoeveelheid licht die langs de randen van de luxaflex schijnt. Great dus. Vanmorgen werden we erg vroeg gewekt door die buren die uitgebreid gingen douchen, dus wij hebben ons nog maar een keer omgedraaid. Morgen doen we ze de dienst wel terug. Om 9 uur zaten we aan het ontbijt. Sandra een lekkere toast en Niels aan een flinke omelet met alles wat ze in de keuken konden vinden erdoorheen. Vandaag staat een bezoekje aan Bryce nationaal park op het menu en omdat het maar een paar kilometer van het hotel afzit hoeven we niet zo te haasten. Omdat het vrij mooi weer lijkt, toch maar stoer in korte broek, maar wat is het koud! Volgens de meter in de auto is het slechts 13°! Rond kwart voor 10 staan we voor de poort om naar binnen te mogen en toen bleek al dat we vrij laat waren. Het is enorm druk en in combi met de waarschuwing voor weinig parkeerplaatsen besloten we om in een keer helemaal naar het eind van het park te rijden en dan op de terugweg overal te stoppen. We waren niet de enigen met dit idee om eerst de 40 kilometer door het park te rijden, maar het was wel de juiste beslissing. Het was achterin veel rustiger. We hebben ieder uitzichtpunt bezocht, een aantal korte wandelingen gemaakt door de bossen en genoten van de vergezichten. De eekhoorntjes lopen hier bijna over je voeten heen als je maar stil blijft staan. Verder zien we veel raven, valken en erg gehorige sprinkhanen. Daarbuiten valt het erg mee met de dieren. Na een paar uur belandden we weer aan de voorkant van het park en konden we na een stop bij het visitor center nog wat info meenemen en afscheid nemen. We waren nog wat vroeg en het zonnetje scheen nog flink, dus besloten we nog een paar caches in de omgeving te doen. Je moet je verslaving toch af en toe een uitlaadklep geven. Rond half 5 bij het hotel terug wilde Sandra toch graag even naar het zwembad. Konden we dat hele ding nergens vinden! Over het hele park gelopen, en ja hoor, het bleek een heel klein binnenbadje te zijn in een of andere pieperschuur. Het badje stelde niet zo veel voor, dus zijn we even lekker gaan zitten lezen. Binnen een paar minuten kwamen ze hoor, seniore Amerikanen. Deze mensen zijn altijd al luidruchtig, maar in zo een klein badje helemaal! Na een half uurtje geschater hebben we ons laten wegpesten.

• 20 September 2013 - 09:52

Jenny Nota:

Hee schatten,

Dunne wandjes in het hotel??Hoe vervelend is dat?
    Inderdaad morgen(dus vandaag)gewoon terugdoen door extra vroeg te gaan douchen.
    Wat een slimme zet om achteraan te beginnen,in het park,weet je nog toen jij klein was Niels ,dat wij dat ook deden in Slagharen als jij weer s een kleurplaat had gewonnen,inderdaad lekker rustig.
    Wat een prachtige omgeving zeg,niet normaal meer.
    Dag 12 alweer,wat vliegt de tijd.

Veel plezier nog,dikke kus.

• 20 September 2013 - 15:23

Ria Ransijn:

Kun je nagaan hoe populair die nationale parken zijn. In de zomer rijden ze in het Yellowstone Park ook mannetje aan mannetje, gelukkig zijn de parkeerplaatsen meestal vrij groot.
    En ja, soms tref je het niet met een hotel.
    Zien jullie nog wat van de overstromingen van de Colorado rivier?

• 20 September 2013 - 15:44

Atie:

Hoi vakantiegangers
    Wat weer een prachtige foto's.
    Je blijft je daar verbazen over de natuur, dat belooft nog wat voor de parken die jullie nog gaan bezoeken!!
    Hopelijk is jullie volgende hotel wat minder gehorig.
    Wat heerlijk aldoor dat zonnetje, wij hebben hier al heel wat regen gehad sinds jullie weg zijn.
    Groetjes en geniet van alles, mam.