Dag 10 - Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 10 - Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 10 - Moab

Door: Niels & Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

17 September 2013 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag voor het eerst dat we ’s ochtends eens niet hoeven uit te checken. Ook wel eens fijn, maar dan is het bij ons echt een zwijnenstal. We hebben nu voor het eerst allebei de koffers mee naar de kamer omdat de voorraad kleding toch wel uit begint te dunnen na 10 dagen. We hadden netjes alle kleding verdeeld over 2 koffers zodat je er maar eentje mee hoeft te nemen. (en uiteraard voor het risico dat de douane een koffer van je misplaatst). Vannacht heeft Sandra erg slecht geslapen en die was dus om 6 uur al met haar telefoon aan het spelen in bed. Ondanks dat bleven we tot een uur of 8 liggen voordat we gingen ontbijten. Hier in het hotel ook weer niet inclusief, dus weer buiten de deur eten. We hadden van de receptie een voucher gekregen met 5 dollar korting als we verderop bij een pannenkoekenhuis zouden ontbijten. Nu wilde Sandra dat al een hele tijd, dus wij daaropaf. Wat schetst onze verbazing? De receptionist is daar ook aan het bedienen! Die krijgt natuurlijk mooie commissie. Na een heerlijk maal, wat echt VEEL te groot was zijn we rustig met de auto naar Arches nationaal park gereden, slechts een paar kilometer van het hotel. Eerst de gebruikelijke check-in met de pas die we hebben gekocht (super dat we dat gedaan hebben, scheelt echt heel veel geld). Het werd vervolgens echter filerijden door het park, zo vreselijk druk. De zon begon steeds feller te fikken en we kregen het dan ook warmer en warmer. We zijn op heel veel plaatsen gestopt om van het uitzicht te genieten, maar we hebben ook een paar wandelingen gemaakt. De waarschuwingen dat je vooral veel water bij je moet hebben zijn niet voor niets. De autometer gaf op het hoogtepunt 35° aan! Tijdens een wandeling zonder beschutting is dat echt heel heet! De uren verstreken eigenlijk zonder dat we er erg in hadden. Veel stops voor het uitzicht, een paar caches en heel veel moois later vonden we het wel weer mooi en waren we rond vieren weer terug in het hotel om nog even anderhalf uur bij het zwembad te gaan liggen. We zijn al ruim een week zeer actief bezig, dus nu mag het ook even rustig zijn. Toen de zon bijna onder was even opgefrist en Sandra vond een restaurant op Tripadvisor wat wel hoog aangeschreven staat. Even op internet kijken waar dat is. Hé, dat lijkt wel vlak bij het hotel te zijn, we doen het gordijn open en het blijkt aan de overkant van de weg te zitten  Zag er van buiten niet echt uit als een restaurant, maar toch even proberen. Binnen was het vrij leeg, op de bar na. Na een kort gesprek met een heel vriendelijke barman blijken we onze id bij ons te moeten hebben als je jonger dan 35 lijkt. Anders mag je niet eens binnen aanwezig zijn. Wij dus weer terug naar de kamer en de passen halen. Vervolgens een lokaal biertje besteld dat erg lekker was. Het eten liet niet lang op zich wachten en was echt heerlijk! Zo zacht vlees met een grote kom heerlijke salade, daar waren we echt aan toe! Het had goed gesmaakt, maar dan komt het moment van de rekening. 37,43 dollar. Wat een bizarre bedragen krijg je door die belasting… Hoezo ik zit met een knip vol met kleingeld aan het eind van de week. Barman vond het wel vreemd dat hij de rest als fooi kreeg toen wij zo wegliepen maar een glimlach zegt vaak al genoeg. Dan is het ondertussen al 8 uur en moet je nog caches loggen, dagboek schrijven, kijken wat je morgen gaat doen, dus voordat je het weet lig je al weer op tuk. Hele mooie dag achter de rug en best wel vermoeid.

• 19 September 2013 - 08:46

Atie Groot:

Hoi kids

Wat een slim idee om jullie bagage te verdelen!!
    In die hitte wandelen valt inderdaad niet mee zonder een sprankje schaduw, dat hadden wij ook met een wandeling op Cran Canaria en je klokt zo een liter water weg.

Wat belachelijk dat jullie je id moesten laten zien! Als je 16 bent mag je auto rijden, maar voor de kroeg moet je volgens mij 21 zijn.
    Wat een leuk bedrag voor dat eten,maar fijn dat jullie er een lekkere salade bij hadden, eindelijk wat groens.

Groetjes mam

• 19 September 2013 - 10:50

Jenny Nota:

Alles hangt ook aan mekaar he,dat was dus niet voor niks die 5 dollar korting,hoe slim!
    Alles ligt daar zo ver uit elkaar en dan heb je een restaurant aan de overkant,wat zullen jullie gelachen hebben.
    Wat een warmte daar ,hoe houden jullie het vol.
    Prachtige foto s,en wat lijken jullie dan klein zo onder die rotsen.

Geniet lekker verder,dikke kus.