Dag 9 - Mexican Hat - Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 9 - Mexican Hat - Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 9 - Mexican Hat - Moab

Door: Niels & Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

16 September 2013 | Verenigde Staten, Moab

We hebben een rustige dag voor de boeg (‘maar’ 200 kilometer rijden), dus daarom, en door het uur tijdsverschil, hebben we lekker uitgeslapen tot negen uur. Vannacht hebben we geslapen in een plaatsje met de prachtige naam Mexican Hat. Het dorpje bestaat uit drie motels, een tankstation en verder een paar stacaravans. Dat zie je hier wel veel, erg armoedig! Zo blijkt maar weer dat Amerika toch best een arm land is. Afijn, maar een van de drie motels biedt hier ontbijt aan, dus iedereen die hier verblijft moet daar wel naartoe. Goed voor de business! We zijn de dag gestart met een slappe bak koffie, daar raken we inmiddels al wel een beetje aan gewend, en een bordje met gebakken eieren met bacon, ‘hash brown’ (een soort rösti) en toast. Ook hier hebben we weer voor een schappelijke prijs gegeten. Je begint nu ook beter te begrijpen waarom Amerikanen zo dik zijn, want voor een paar dollar kun je buiten de deur je buikje rond eten (komt wel altijd nog zo’n 25% bij aan taks en fooi), terwijl de supermarkt relatief best duur is (voor een pot pindakaas betaal je vier dollar). De keuze voor een ongezonde hap is dan snel gemaakt! Na het ontbijt zijn we rustig op weg gegaan richting Moab. We besluiten om lekker rustig aan te doen, en maken om de vijftien kilometer een korte stop voor een cache. We zijn ook even gestopt in Bluff, een leuk klein plaatsje waar ze een traditioneel Indianendorpje hebben nagebouwd, en in “Hole ’n The Rock”, dit was een bizar rariteitenkabinet langs de snelweg. Een muur met nummerplaten uit alle staten van de USA, een voetafdruk van Big Foot, een gigantische stier van oud ijzer… We hebben onze ogen uitgekeken! Onderweg zijn we nog wel opgeschrikt door een dood hert langs de weg (tja ook een echte ‘roadkill’ hoort erbij natuurlijk…) We zien de bordjes met een waarschuwing voor overstekend wild ook wel eens op de Veluwe, maar zo komt het dus wel erg dichtbij. Je zal zo’n enorm beest maar voor je auto krijgen, daar wil je niet aan denken! Met twee handen stevig aan het stuur verder gereden dus! Moab blijkt een leuk plaatsje te zijn maar we hebben eigenlijk wel eens zin om gewoon lekker niks te doen, dus gaan eens lekker hangen bij het zwembad. Even ontspannen mag ook wel eens! Na twee uurtjes hebben we het wel gezien en besluiten we bij Wendy’s te gaan eten. Dit restaurant zit net als McDonalds, Starbucks en Subway echt overal, en van buiten ziet het eruit als een gezellige Amerikaanse diner, dus we waren wel nieuwsgierig. Dat viel helaas flink tegen, het blijkt gewoon een kopie van de Mac te zijn! We waren tevens even vergeten dat je altijd een maatje kleiner moet kiezen dan thuis, we kozen gewoontegetrouw voor een medium menu maar daardoor kregen we dus een grote berg friet en een (voor ons) grote frisdrank van een halve liter. Het vet droop van de burger af, laatste keer Wendy’s voor ons dus. We snakken ondertussen naar groenten. Amerikanen lijken helemaal geen groenten te eten, het enige dat je krijgt als je uit eten gaat is een bakje sla met een enorme plens dressing als voorgerecht. Verder worden er vaak bruine bonen bij je gerecht geserveerd, en een gepofte aardappel of iets dergelijks. Na deze zware maaltijd nog maar even een avondwandelingetje gemaakt om er weer wat calorieën af te lopen. Na drie kwartier ging de zon onder dus teruggegaan naar de kamer. Wel even lekker zo’n rustig dagje, morgen staat er een actieve dag in Arches National Park op het programma!

Trouwens bedankt voor de leuke reacties en de tips, we lezen ze allemaal!! Vandaag voor het eerst in een paar dagen weer redelijk snel internet, dus wat foto's toe kunnen voegen.

• 17 September 2013 - 08:35

Atie Groot:

Hoi kids

Zo'n rustig dagje tussendoor mag ook wel eens, jullie hebben al zo veel gedaan en gezien!
    Ben benieuwd of Sandra nog in haar trouwjurk past, want al die grote Amerikaanse porties dat zet wel lekker aan. Dat ze die halve liters nog hebben!

Groeten mam

• 17 September 2013 - 09:30

Ria Ransijn:

In de betere restaurants krijg je wel meer groenten. Geen Wendy's meer voor jullie dus. Soms mag je onbeperkt bijvullen...

Wij hebben ook gebieden gezien ik dacht in Montana met armoede, maar ook met veel troep om het huis. De Hilly-Billy's. noemden we ze. Het lijkt wel of ze geen interesse hebben om hun erf knap te houden. Maar dat zie je ook nog wel in Frankrijk. Het gebied waar jullie nu zitten, zijn wij niet geweest. Onze verste punt was Page. Volgens vrienden moet Capitool Reefe ook heel mooi zijn. Veel plezier nog.

• 17 September 2013 - 09:48

Jenny Nota:

Hee schatten,

O dat wordt een grote portie andijviestamppot met spekjes en een bal gehakt als jullie terug zijn!
    Wat apart he die eet gewoontes zo anders,kunnen wij ons niet voorstellen.
    Lekker zo n rustig dagje,van maar 200 km !!rijden.
    Leuk dat jullie zoveel zien,en leuk dat je fotos meestuurd,krijgen wij ook een goeie indruk.

Geniet lekker verder,ps,Roel stapt vandaag in het vliegtuig naar Spanje.

Dikke kus van ons,en een hele dikke van de 3D,s.