Dag 7 - Tusayan - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu Dag 7 - Tusayan - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van NielsSandra Nota - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Tusayan - Page

Door: Niels & Sandra

Blijf op de hoogte en volg NielsSandra

14 September 2013 | Verenigde Staten, Page

Vanochtend konden we lekker uitslapen, maar uiteraard ben je dan al om zes uur wakker. Na ons nog een paar keer omgedraaid te hebben toch maar uit bed gegaan voor het ontbijt. Voor het eerst kregen we hier een buffet dat min of meer op een Europees ontbijtbuffet leek, met eieren, fruit, yoghurt… Ook wel eens lekker voor de afwisseling! Om kwart voor tien moesten we ons melden bij Papillon, de maatschappij die ons de Grand Canyon over gaat vliegen. Dat ging allemaal super efficiënt, bij het inchecken sta je op een weegschaal en op basis van je gewicht maken ze een indeling voor de helikopter. Daarna moesten we direct een veiligheidsvideo bekijken en na een paar minuten wachten werden we opgeroepen. We kregen een opblaasbaar vest om ons middel gebonden en een briefje met een nummer erop. Niels kreeg nummer vijf en Sandra nummer één, zou het? En ja hoor, nadat we naar buiten waren gebracht werden we netjes op een rij gezet en een voor een in de helikopter geplaatst. Sandra moest echter buiten blijven staan want ja hoor, ze mocht voorin zitten! Hoe gaaf! Onder het rustgevende gezang van Bob Marley (and every little thing, is gonna be allright) stegen we op en al snel vlogen we over een groot bos richting de Canyon. Na een minuut of vijf viel de grond ineens onder onze voeten weg en vlogen we de Grand Canyon in. Machtig mooi, echt niet te beschrijven. We hebben de mooiste rotsformaties gezien in schitterende kleuren, echt waanzinnig! Al veel te snel was het alweer tijd om terug te vliegen, binnen een half uur hadden we alweer vaste grond onder de voeten. Echt een heel toffe ervaring! Meteen de auto weer ingestapt om het park nog wat verder te bekijken. We hebben gisteren het westelijke gedeelte van de South Rim gezien, dus we gaan nu richting het oosten (die kant moeten we sowieso op). Nog een paar keer gestopt bij diverse uitzichtpunten en toen in vrijwel één ruk doorgereden naar onze eindbestemming van vandaag: Page bij Lake Powell. Onderweg hebben we nog een flinke temperatuurdrop meegemaakt, van ruim 30 naar een schamele 14°! De reden was een gigantische regenbui, gelukkig kwamen we er niet helemaal in terecht maar pikten we alleen het staartje mee. Omdat het nog redelijk vroeg was toen we in Page aankwamen, besloten we om nog een stukje door te rijden naar de Horseshoe Bend, deze hadden we eigenlijk voor morgen op het programma staan maar dat scheelt dan weer een stukje rijden morgen. De Horseshoe Bend is een prachtige rotsformatie, uitgesleten door de Colorado rivier in de vorm van, uiteraard, een hoefijzer. Het zonnetje stond tegen die tijd al redelijk laag, dus de kleuren waren echt schitterend in het zachte licht. Op de achtergrond zagen we nog steeds flinke regenbuien langstrekken, en van tijd tot tijd ook een flinke bliksemschicht. Omdat je hier zo ontzettend ver kunt kijken, kun je de schichten haast in de grond zien slaan, erg gaaf! Na het inchecken bij het hotel even een hapje gegeten in de buitenlucht. Hier hebben we heerlijk genoten van de ondergaande zon, en ook hier hadden we weer een prima uitzicht op de bliksem, die steeds erger wordt, het schijnt ook flink te kunnen spoken hier bij het meer… Op de kamer nog even lekker gerelaxt en nagenoten van weer een topdag!

• 16 September 2013 - 08:40

Atie Groot:

Hoi kids

Wel weer even lekker denk ik een gewoon ontbijt.
    Wat mooi dat Sandra voorin mocht zitten!! Wat een ervaring zo'n helicoptervlucht, geweldig om zo door de canyon te vliegen.Wat is de natuur toch mooi!

Ik heb gisteren een praatje gemaakt met een gezin dat de cash, die we met elkaar hebben neergelegd, aan het zoeken was. Ze vonden het leuk, jullie hadden er een mooi verhaal van gemaakt.

Groetjes mam

• 16 September 2013 - 10:17

Jenny Nota:

Hee schatten,wat een ervaring,jullie schrijven zo leuk,dat het bijna echt voelt.super hoor.
    En dat zal niet toevallig geweest zijn dat je voorin mocht zitten toch?!

Wat een uitzicht,prachtige foto,ik ben straks benieuwd naar alle foto s.

Dikke kus van ons.

• 16 September 2013 - 13:43

Ria Ransijn:

Wij beleven onze helicoptervlucht ook weer als we jullie verhaal lezen. Het was indrukwekkend! Ze houden er van om iedereen in de rij te zetten, op je beurt wachten, strak te organiseren. En iedereen volgt braaf.
    Zo doen die Amerikanen dat. Groeten ook namens Loek.Die stiekem meeleest...